شناسهٔ خبر: 46043641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزش باد شدید در بخش‌هایی از کشور/ بارش امسال ۴۲.۵ درصد کمتر از پارسال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق مرکزی و شرق، جنوب، جنوب غرب و غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه شمالی و جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید داریم و این شرایط فردا در شرق و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری دانشجو، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در اغلب نقاط کشور غیر از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان بارش باران داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز همچنین در استان‌های جنوبی رعد و برق و در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات شمال شرق بارش برف داریم.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در ارتفاعات شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از اوایل امشب از میزان ابرناکی و بارش به تدریج از غرب کشور کاسته می‌شود و این سامانه فردا در استان های خراسان، شمالی شمال خراسان رضوی و گلستان فعال خواهد بود و سپس از کشور خارج می‌شوند.

ضیائیان بیان کرد: امروز در نیمه شرقی کشور، جنوب و جنوب غرب و غرب کشور، همچنین مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی‌ وزش باد شدید داریم و این شرایط فردا در شرق و جنوب شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار‌ کرد: روز شنبه وزش باد گرم جنوبی و افزایش محسوس دما در سواحل خزر و اردبیل خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: از بعد از ظهر یکشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی بارش در استان‌های ساحلی خزر آغاز می‌شود، در این روز در ارتفاعات شمال‌غرب نیز بارش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه در شمال غرب و سه شنبه در نوار شمالی کشور بارش‌ها ادامه دارد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود و در برخی ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱‌۷ و ۶ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶‌ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۱۲ اسفند ۹۶.۵ ‌میلیمتر ثبت شد میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۶۸.۴ ‌میلیمتر بوده است که بارش سال جاری ۴۲.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

نظر شما