شناسهٔ خبر: 46006755 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

وام مسکن برای اقشار کم درآمد!

وام مسکن قرار است به سه دهک پایین جامعه تعلق بگیرد.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>اجتماعی>تفاهم نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد بین وزارت راه و بانک عامل امضا شد.

به گزارش شفاآنلاین:وام مسکن به مقدار 150 میلیون تومان است. وام مسکن برای اقشار کم درآمد برنامه ریزی شده است. وام مسکن قرار است به سه دهک پایین جامعه تعلق بگیرد.  وام مسکن   در راستای طرح اقدام ملی مسکن و توسعه مسکن ارزان صورت گرفته است.برای اطلاع از جزئیات  وام مسکن با ما همراه باشید.

وام مسکن با اقساط 2.7 میلیونی

تفاهم نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد بین وزارت راه و بانک عامل امضا شد. در قالب این تفاهم نامه، ۱۵۰ میلیون تومان وام با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله به واجدان شرایط پرداخت می‌شود. وامی که با اقساط 7/2میلیون تومانی قرار است به سه دهک پایین جامعه اختصاص یابد!

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های یک تا سه درآمدی، صبح دیروز بین وزارت راه و شهرسازی و یکی از بانک‌های عامل، در راستای طرح اقدام ملی مسکن و در قالب توسعه مسکن ارزان‌قیمت به امضا رسید.بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است به ۵۰ هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمد جامعه هستند (دهک‌های یک تا سه) ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعلق بگیرد. در اجرای این طرح، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که سه فرزند و بیشتر دارند، در اولویت هستند.

چه کسانی در اولویت برای وام مسکن هستند؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند، از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام خواهد شد. مدت زمان اجرای این تفاهم نامه سه سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پنج سال تعیین شده است.

نگاهی به شرایط تسهیلات فوق نشان می دهد که رقم آن، از رقم 100 میلیونی تسهیلات مسکن ملی بیشتر است و مدت زمان بازپرداخت آن نیز محدود به پنج سال شده است، به این ترتیب اقساط آن به حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان می رسد. رقمی که برای خانوارهای دهک پایین بسیار سنگین است. در هر حال به نظر می رسد مسئولان وزارت راه باید توضیحات بیشتری در این باره ارائه کنند.فردا

نظر شما