شناسهٔ خبر: 46002801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس بسیج سازندگی: ‌در حوزه اقتصاد مقاومتی ورود کردیم/ پایتخت‌سازی در صنایع تبدیلی را دنبال می‌کنیم + فیلم

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از توزیع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در مبعث حضرت رسول(ع) خبر داد و گفت: قطعاً به این اندازه نیز توسط مردم بسته معیشتی تدارک دیده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سردار محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  زنجان،اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی کمک به دستگاه‌های اجرایی و انقلابی در راستای محرومیت‌زدایی است و در همین راستا در سال جاری برنامه‌ریزی شد که 10 هزار و 230 پروژه در حاشیه شهرها و روستاها با اولویت رفع مشکل آب شرب، مسکن محرومان و بهداشت و درمان انجام شود. به لطف خدا استارت کار برای 12 هزار و 800 پروژه محرومیت‌زدایی آغاز شد و تا به این لحظه کار 10 هزار و 300 پروژه به اتمام رسیده و قطعا تا پایان سال عملیات اجرایی  2 هزار و 500 پروژه مابقی دیگر نیز به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه "بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز ورود خوبی داشته است" گفت: 435 قطب برای صنایع تبدیلی شناسایی شده است و به دنبال پایتخت‌سازی 40 قطب دیگر هستیم و امیدواریم این امر در سال 1400 عملی شود. 24 هزار صندوق‌های قرض‌الحسنه که امروزه در کل کشور وجود دارد 6 هزار تا از این تعداد فقط در سال 99 تاسیس شده است؛ بسیج سازندگی به جد به دنبال کیفی‌سازی صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گریزی به چشم انداز 10 ساله بسیج سازندگی زد و افزود: بسیج سازندگی بر اساس نقشه راه 10 ساله حرکت خواهد کرد و دیگر کار بی‌هدف و مقطعی در بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف انجام نخواهد شد. کار قرارگاهی در حوادث و بلایا، کار کیفی‌سازی و گسترش کمی و کیفی و آموزش توانمندسازی در گروه‌های جهادی و اقشار تخصصی و نهایتاً تعامل با دستگاه‌های اجرایی در راستای محرومیت‌زدایی جزء اهداف بسیج سازندگی در سال‌های آینده خواهد بود.

وی در پایان اشاره‌ای به توزیع بسته‌های معیشتی در ایام پایانی سال کرد و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  با تدبیری که اندیشیده است حداقل 2 میلیون و 300 هزار بسته معیشتی از طریق نهادهای انقلابی همانند کمیته امداد، بسیج، سپاه، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تهیه می‌شود و قطعا معادل همین تعداد هم از طریق مردم تهیه خواهد شد. در سال جاری در رزمایش کمک‌های مومنانه مردم نشان داده‌اند که همواره بیشتر از دستگاه‌های اجرایی در رزمایش‌ها مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/س

نظر شما