شناسهٔ خبر: 45998665 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به ۴۵۰ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز سه شنبه (۱۲ اسفند) «پرویز یزدان پناه» افزود: هم اکنون 147 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 25038 مورد گزارش شده است.

 

وی افزود: از 1332 نمونه دریافت شده که حدود 8 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

 

 یزدان پناه اظهار کرد: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان، چنانچه محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمعی، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام نگیرد بزودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان های پرتردد یادآوری کرد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مکان ها تهدیدی برای سلامت مردم است و نیازمند همکاری صنوف و افراد مراجعه کننده به این مکان ها می باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نمی باشد و باید از یک ماسک سه لایه با یک ماسک پارچه ای روی آن و یا از ماسک N95 به تنهایی استفاده کرد.

 
 
پایان پیام/630

نظر شما