شناسهٔ خبر: 45998099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / ماسک سه لایه جوابگوی پیشگیری از کرونا نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 450 نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون 147 بیمار در بیمارستان‌های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون 25 هزار و 38 مورد گزارش برشمرد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از هزار و 332 نمونه دریافت شده حدود هشت درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

یزدان‌پناه گفت: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان، چنانچه محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمعی، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام نگیرد، بزودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان‌های پرتردد یادآور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان‌ها تهدیدی برای سلامت مردم بوده و نیازمند همکاری صنوف و افراد مراجعه کننده به این مکان ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  افزود: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نیست و باید از یک ماسک سه لایه با یک ماسک پارچه ای روی آن و یا از ماسک N95  به تنهایی استفاده کرد. 

نظر شما