شناسهٔ خبر: 45995259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فعال شدن ارتش سایبری سفارت آمریکا علیه الحشد الشعبی

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، تصریح کرد که سفارت آمریکا در بغداد در تلاش است تا به بافت اجتماعی در عراق آسیب بزند و به دنبال تخریب وجهه مقاومت و فرزندان سازمان الحشد الشعبی با کمک ارتش سایبری خود است.

صاحب‌خبر -

«عدی الشعلان» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، امروز (سه‌شنبه - ۲ مارس)، تصریح کرد که سفارت آمریکا در بغداد در تلاش است تا به بافت اجتماعی در عراق آسیب بزند و به دنبال تخریب وجهه مقاومت و فرزندان سازمان الحشد الشعبی با کمک ارتش سایبری خود است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: سفارت آمریکا در بغداد، حمله شدیدی را علیه نیروهای ملی مخالف حضور اشغالگران آمریکایی هدایت می کند. دخالت سفارت واشنگتن در بغداد، با شعله‌ور کردن آتش طائفه‌گری و به حرکت واداشتن ارتش سایبری برای تخریب وجهه الحشد الشعبی به اوج خود رسیده است.

الشعلان تاکید کرد که فعالسازی سامانه پدافندی «سی-رام»  در سفارت آمریکا، نقض آشکار عرف‌های دیپلماتیک است و باید از تداوم دخالت‌های این سفارت در امور داخلی عراق جلوگیری کرد.

تاکنون  سفارت آمریکا بارها اقدام به تست سامانه دفاعی خود در منطقه سبز کرده است که اعتراض طیف‌‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراق را به همراه داشته  زیرا آزمایش سامانه دفاعی آمریکا در منطقه مسکونی بغداد اقدامی تحریک‌آمیز و مخالف قوانین بین‌المللی است.

این سفارتخانه با مساحت ۱۷۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین سفارتخانه در سطح جهان است که به اعتقاد ناظران هزاران جاسوس در آن فعالیت دارند.

پیشتر، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از تحرکات قابل ملاحظه سفارت آمریکا برای فشار بر برخی گروه‌های سیاسی برای دخالت مستقیم بین‌المللی در فرآیند انتخابات آتی عراق خبر داده بود.

 

نظر شما