شناسهٔ خبر: 45957620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امارات حمله روز گذشته به ریاض را محکوم کرد

امارات متحده عربی حمله موشکی روز گذشته انصارالله به پایتخت عربستان سعودی را محکوم دانست.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۲۰:۴۳
کد خبر ۷۶۸۱۳۳۵
دانلود PDF

امارات متحده عربی حمله موشکی روز گذشته انصارالله به پایتخت عربستان سعودی را محکوم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امارات متحده عربی امروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای حمله روز گذشته انصارالله یمن به ریاض، پایتخت عربستان سعودی را محکوم دانسته است.

شامگاه شنبه ائتلاف متجاوز سعودی از حمله موشکی به شهر ریاض، پایتخت عربستان خبر داد و اعلام کرد پدافند موشکی این کشور با حمله موشکی به این شهر مقابله کرده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی، مدعی شد جنبش انصارالله یمن یک موشک بالستیک را به سمت ریاض شلیک کرد که قبل از اصابت به هدف منهدم شده است.

منابع خبری اعلام کردند که درپی این حمله فعالیت فرودگاه‌های ریاض و جده و پرواز تمامی هواپیما‌ها در آسمان عربستان نیز متوقف شده است.

در همین حال ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که ارسال چند پهپاد یمنی به آسمان «جیزان» در جنوب غربی عربستان، را رصد کرده است.

ساعاتی بعد سفارت واشنگتن در ریاض به شهروندان آمریکایی در عربستان سعودی هشدار داد و اعلام کرد «در حالت آماده‌باش باشند و با هوشیاری اقدامات لازم را اتخاذ کنند.»

دولت کویت نیز در واکنش به این خبر حمله انصارالله به ریاض را محکوم کرد.

اما در مقابل «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، امروز اعلام کرد شماری از مواضع حساس در ریاض هدف یک عملیات بزرگ موشکی-پهپادی نیرو‌های یمنی در عمق خاک عربستان قرار گرفتند.

سریع در تشریح این عملیات بزرگ اعلام کرد یگان‌های نیروی هوایی و موشکی در حال انجام یک عملیات تهاجمی بزرگ و مشترک به‌نام «عملیات موازنه بازدارندگی پنجم» هستند. این عملیات با موشک بالستیک «ذوالفقار» و ۱۵ هواپیمای بدون سرنشین ازجمله ۹ فروند هواپیمای «صماد ۳» مناطق حساسی را در پایتخت عربستان هدف قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما