شناسهٔ خبر: 45957564 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام تست کرونا برای مسافران هواپیما نوعی قرنطینه معکوس است/بیمارستان‌های به شدت تحت فشارند

ابول نژادیان گفت: انجام تست کرونا برای کسانیکه قصد سفر با هواپیما دارند نوعی قرنطینه معکوس است و از انتشار ویروس جلوگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۲۳:۳۵
کد خبر ۷۶۸۱۵۱۲
دانلود PDF

ابول نژادیان گفت: انجام تست کرونا برای کسانیکه قصد سفر با هواپیما دارند نوعی قرنطینه معکوس است و از انتشار ویروس جلوگیری می‌شود.

فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان درخصوص انجام تست PCR در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: زمانیکه مسافرانی که قصد سفر با هواپیما دارند و این تست را انجام دهند، در واقع نوعی قرنطینه معکوس است.

او با بیان اینکه انجام تست سریع منوط به پرداخت ۳۰۰ هزار تومان است، افزود: ملاک انجام تست است و لزومی به پرداخت این مبلغ نیست، بنابراین مسافران می‌توانند حداکثر ۷۲ ساعت قبل با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته فعال در همه شهرستان‌های خوزستان این تست را بصورت رایگان انجام دهند و نتیجه آن را هنگام سوار شدن به هواپیما ارائه دهند، چون از سوار شدن افراد فاقد نتیجه تست کرونا ممانعت می‌شود.

ابول نژادیان درخصوص آخرین وضعیت کرونا در خوزستان بیان داشت: هم اکنون روند ابتلا به کرونا در اهواز، بندر ماهشهر، دشت آزادگان، شوشتر و دزفول افزایشی است و فشار زیادی بر بیمارستان‌های معین در زمینه کرونا تحمیل می‌شود، به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم خطرات این بیماری را جدی بگیرند و اهتمام بیشتری نسبت به رعایت بهداشت داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه به همکاری و همراهی مردم برای کنترل بیماری کووید-۱۹ نیاز داریم، تصریح کرد: مردم بروز علائمی نظیر ضعف، بیحالی و گلودرد را سرماخوردگی ساده تلقی می‌کنند، اما از همه خواهشمندیم در صورت مشاهده علائم مذکور به پزشک و بیمارستان مراجعه کرده و در صورت مثبت شدن نتیجه تست، خود را قرنطینه کنند و از تردد در سطح شهر و دید و بازدید‌ها خودداری نمایند.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۸ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/گ

نظر شما