شناسهٔ خبر: 45954059 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ربیعی: تعطیلی لیگ به استقلال کمک کرد/ سعی کردیم تیم را از نظر ذهنی آماده کنیم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان بر این باور است که تعطیلی لیگ برتر به سود استقلال تمام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد ربیعی در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش مقابل استقلال ابتدا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم با آگاهی، دردشناسی و اقتدار در تمامی ابعاد و زوایا، کمک در رشد و پویایی فوتبال کشور را حداقل در دورنمای چهار ساله شاهد باشیم و به جای بحث های شعارگونه، بحث های عملیاتی رخ دهد. هر چهار نفری که در انتخابات شرکت کرده بودند، مورد احترام هستند. به عزیزی خادم تبریک و به کریمی و هاشمی و آجورلو خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم فوتبالی عاری از هرگونه بغض و حسد و همراه با سلامتی و رشد و برنامه محوری را شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: مقطع کوتاهی برای تعطیلی بین دو نیم فصل پیش بینی می‌کردیم، اما قرار نبود تعطیلی تا این حد باشد. شاید اگر می‌دانستیم این مقدار است، استراحت بیشتری می‌دادیم. سعی کردیم تیم را از لحاظ ذهنی و روانی و سپس تاکتیکی آماده بازی کنیم.

ربیعی درباره جذب نفرات جدید گفت: ابتدا باید از بازیکنانی که دیگر در تیم نیستند، تشکر کنم، چون در مسیری که داشتیم، به ما کمک کردند. برای آنها از صمیم قلب آرزوی توفیق و بهروزی می‌کنم. سعی کردم میانگین سنی تیم را کم کنم و جذب امینی و سلیمانی در این راستا بود. اگر نیاز باشد، در بازی فردا از آنها استفاده می‌کنیم، اگر چه با هماهنگی تیمی فاصله دارند. درباره نقل و انتقالات نیز پس از اتمام پروژه با رسانه باشگاه صحبت می‌کنم.

وی درباره بازی با استقلال گفت: همانطور که گفتم، استقلال نیازی به تعریف و تمجید و بیان سبقه‌اش از طرف من ندارد. این تیم پرهوادار است و کادر فنی محترمی دارد، تیمی پرمهره و قابل احترام و نماینده کشور در لیگ قهرمانان آسیا است. روند استقلال در نیم فصل اول روند خوبی بود و فکر می‌کنم وقفه‌ای که افتاد، به این تیم بیش از تیم ما کمک کرد و توانست مقداری از اتفاقاتی که پس از بازی با سپاهان برایشان افتاد، رها شوند و خودشان را جمع و جور کنند.

سرمربی مس رفسنجان تصریح کرد: استقلال را تیم خوبی می‌بینم و برای فکری احترام زیادی قائلم هستم. فکر می‌کنم بازی سختی خواهد بود، البته همیشه بازی برابر استقلال و پرسپولیس سخت است. تیم ما از یکسری موانعی که در ابتدای فصل برای هر تیمی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، عبور کرده و تلاش مجموعه تیم این بود که بتوانیم مس رفسنجان را از فضای شخصیت یک تیم دسته اولی رها کنیم و شخصیت تیمی در حد و اندازه تیم‌های لیگ برتر به وجود بیاوریم. کار سختی بود و فعلاً تا اینجای کار توانسته‌ایم مس رفسنجان را به آرمان‌های ذهنی من با تمام کمبودهایی که احساس می‌شود، نزدیک کنیم. فکر می‌کنم اعتماد به نفس و شخصیت تیمی نسبت به ابتدای فصل در درجه بهتری است.

ربیعی اظهار داشت: طبیعی بود که در ابتدای فصل با چالش‌هایی روبه‌رو شویم، ولی کم کم خودمان را پیدا کردیم. تلاش من برای مجموعه مس رفسنجان ساختن یک تیم با درجه قابل احترام به لحاظ شخصیت تیمی است. نمی‌دانم در این کار چقدر موفق بوده‌ام، اما لطف همه اهالی فوتبال، مربیان و ... شامل حال ما بوده و همه معتقدند که این تیم توانسته تحولی را برای شهر رفسنجان و برای مجموعه مس ایجاد کند. امیدوارم در ادامه این روند چه در بازی فردا و چه بازی‌های آینده موفق باشیم.

وی گفت: به نگاه‌های هواداری کاملاً احترام می‌گذاریم و اینکه سطح توقع هواداران از تیم ما بالا رفته، طبیعی است و جای خوشحالی دارد، اما نباید واقع‌بینی فراموش شود. این قول را به هواداران می‌دهم که مثل نیم فصل اول، در نیم فصل دوم نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و تمام همت من و بازیکنان و کادر فنی این است که بتوانیم روند درستی را برای تیم ایجاد کنیم. این انتظار را دارم که توقع بیجا از تیم نداشته باشند.

سرمربی مس عنوان کرد: تیم ما اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند و هدف‌گذاری که برای این تیم شده، این است که در لیگ برتر ثبات و برای سال‌های آینده با رفع نواقص شاهد تشکیل یک باشگاه مدرن و پویا و در حد باشگاه‌های خوب در کشور داشته و بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای استان کرمان و شهر رفسنجان باشیم و ان‌شاءالله زمانی هم شاهد صعود این تیم به قله فوتبال ایران و پس از آن آسیا باشیم. این آروز را دارم که یک روز شاهد حضور مس رفسنجان با برنامه‌محوری و دقت و تدبیر و تجربه در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

ربیعی گفت: با توجه به اینکه تیم تازه به لیگ برتر آمده بودیم، شاید هواداران کمی دلسرد و البته خودشان متوجه شدند که پروژه‌های کاری زمان‌بر است. تیم ما شایسته یک احترام خوب است و این توسط مردم به بازیکنان ابلاغ می‌شود. از هواداران می‌خواهم انرژی و حس خوب را به تیم منتقل کنند. این تیم نماینده مردم رفسنجان و دیار کریمان در کشور است؛ هرچه قدر انرژی مثبت به تیم منتقل شود، قطعاً بازیکنان پاسدار مهر و محبت هواداران در مسابقات خواهند بود تا در پایان فصل، هم مس رفسنجان در لیگ برتر بماند و هم یک رتبه آبرومند برای نخستین سال حضور در لیگ برتر ایجاد کنیم. می‌دانم مدیران باشگاه برنامه‌های خوبی را برای سال‌های آینده دارند که می‌توان یک روز شاهد موفقیت‌های بیشتر مجموعه باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

برچسب‌ها:

نظر شما