شناسهٔ خبر: 45950334 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مسیر متضاد آمارهای کرونا در ایران و جهان

صعود دسته‌جمعی آمارهای نگران‌کننده کرونا در ایران

در دهم اسفند ماه تمام آمارهای کرونایی در ایران رفتاری صعودی داشتند. این در حالی است که آمار متغیرهای کرونایی در جهان روندی نزولی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بنابر گزارش وزارت بهداشت و درمان آمارهای کرونایی در ایران در دهم اسفندماه دسته جمعی صعود کردند. این در حالیست که آمارهای جهانی کرونا مانند روز گذشته در مسیر نزولی قرار دارند.

آمار کرونا در ایران 

شمار مبتلایان روزانه در ایران در 24 ساعت گذشته نسبت به روز قبل 0.5 درصدافزایش پیدا کرد و بار دیگر به بالاتر از مرز 8 هزار نفر بازگشت. برهمین اساس در روز جاری 8 هزار و 10 نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این بین 494 نفر آنها در بیمارستان بستری شده اند.

آمار بستری های روزانه این بیماری نیز در مقایسه با آمار ثبت شده در روز گذشته نشان دهنده 18.18 درصد رشد در شاخص بستری های روزانه است که بالاترین میزان رشد روزانه متغیر ها در روز جاری بوده است.

میزان مرگ ومیر، متغیر هشداردهنده دیگری است که نقش بسزایی در توصیف خطرناک بودن این بیماری دارد و براساس آمارهای اعلام شده امروز دومین رکورد رشد روزانه در بین متغیرهای کرونایی به متغیر فوتی های کرونا اختصاص یافته است. آمار فوتی های کرونا در روز جاری با 14.81 درصد افزایش نسبت به نهم اسفند ماه به 93 نفر رسیده است.

این دومین روز متوالی افزایش آمار مرگ ومیر روزانه کرونا در ایران است. 

از سوی دیگر برای هفتمین روز متوالی شمار بیماران بدحال کرونا در کشور رشد مثبتی را ثبت کرده است. درهمین راستا تعداد بیماران وخیم در این روز از 3 هزارو 729 نفر با 0.08 درصد افزایش به 3 هزار و 732 نفر رسیده است.

براساس آخرین تحلیل ها در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا

آمار کرونا در جهان

در روز جاری و برای دومین روز متوالی تمام متغیر های کرونایی درجهان با روندی نزولی مواجه شده و نسبت به روز قبل حد کمتری را ثبت کرده اند.

 درهمین خصوص بیشترین افت آماری در متغیرهای کرونایی جهان مربوط به بخش مرگ ومیر بوده است. این متغیر امروز با 20.14 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 8 هزار و 142 نفر رسید و تقریبا 2 هزار نفر از میزان ثبت شده در روز قبل خود کمتر است.

شمار بیماران بدحال کرونایی در جهان نیز با 0.8 درصد کاهش نسبت به روز قبل به محدوده 90 هزار نفر در جهان تنزل پیدا کرده است.

این وضعیت نزولی در آمار مبتلایان به کرونا درجهان نیز مشهود است آنچنان که تعداد مبتلایان به کرونا با 50 هزار نفر کاهش نسبت به روز قبل به 389 هزارو 364 نفر رسیده است.

مهمترین تفاوت در آمارهای کرونایی در ایران و جهان تمایز روندها بوده است، به عبارت دیگر متغیرهای کرونایی در ایران روندی صعودی و در جهان مسیری نزولی داشته است.

کرونا

نظر شما