شناسهٔ خبر: 45948143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سازمان ملل: اوضاع یمن هرگز بدتر از این نبوده است

رئیس بخش کمک‌های سازمان ملل با تاکید بر اینکه اوضاع یمن هرگز از این بدتر نبوده است از بی میلی کشورهای ثروتمند بین‌المللی برای ادامه کمک‌های خود به مردم یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "مارک لوکاک"، رئیس بخش کمک های سازمان ملل متحد در گفتگویی با هفته نامه "اشپیگل" درباره شرایط در کشور جنگ زده یمن گفت: شرایط این کشور هرگز بدتر از این نبوده است. مردم این کشور هیچ کار و هیچ پولی ندارند. مزارع آن ها بمباران شده و قایق های ماهیگیری شان نابود شده است. آن ها گرسنگی می کشند و ما هم هیچ پولی نداریم که آن ها را تغذیه کنیم.

وی در ادامه گفت: از تقریبا 13 میلیون یمنی که ما به آن ها در سال 2019 با ارائه مواد غذایی کمک می کردیم امروز تنها توانایی تامین 9 میلیون نفر را داریم. قحطی و گرسنگی دوباره به این کشور برگشته است.

این مقام سازمان ملل در بخش دیگری از گفتگو با هفته نامه اشپیگل در پاسخ به این پرسش که چه مقدار پول برای یمن کافی است گفت: بزرگترین مسئله این است که کمک کنندگان مالی بین‌المللی به یمن دیگر نمی خواهند به این کشور کمک کنند. کشورهای حاشیه منطقه خلیج فارس سال گذشته بودجه خود برای کمک به یمن را به شدت کاهش داده‌اند.

وی افزود: اگر قرار باشد برنامه های کمک رسانی ادامه یابد و مردم یمن نمیرند ما در سال جاری میلادی به 3.85 میلیارد دلار پول نیاز داریم. این مبلغ در مقایسه با میلیاردها دلاری که کشورها در حال حاضر برای محافظت از اقتصاد خود هزینه می کنند مبلغ ناچیزی است.

این مقام سازمان ملل با توجه به درگیری ها و جبهه های مختلف در یمن امکان امداد رسانی به مرم این کشور را هم بسیار سخت و دشوار ارزیابی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی از شانس جدی برقراری صلح در یمن با روی کار آمدن رئیس جمور جدید آمریکا سخن گفته و تاکید کرد که عربستان سعودی از ابتکار میانجی گری واشنگتن در این مناقشات استقبال کرده است.

به گفته وی ائتلاف جنگ علیه یمن به رهبری عربستان حدود 6 سال است که از همه امکانات برای پیروزی در این جنگ علیه انصارالله یمن استفاده می کند. در این راستا گاهی اوقات از حملات هوایی بیشتر و گاهی اوقات از تحریم های اقتصادی بیشتر استفاده کرده که البته هیچ کدام برایش کارساز نبوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لوکاک در ادامه گفت: ریاض مدتی است برای دستیابی به راه حلی در این مناقشات آماده است. "مارتین گریفیث"، فرستاده ویژه سازمان ملل در حال حاضر به منظور انجام گفتگوهایی در منطقه است.

رژیم سعودی و متحدانش با حمایت کامل آمریکا و اروپا، جنگ ویرانگری را از مارس 2015 (6 فروردین 1394) علیه ملت یمن به راه انداخته و انواع سلاح‌های مرگبار را به کار گرفته است که تاکنون ده‌ها هزار غیرنظامی بی دفاع شهید و صدها هزار نفر زخمی شده‌اند و ویرانی گسترده‌ای در تاسیسات زیربنایی به بار آمده است و علاوه بر آن محاصره ظالمانه یمن سبب محروم شدن ملت این کشور از نیازهای اساسی اش از جمله دارو و غذا و بروز بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور شده است.

انتهای پیام/

نظر شما