شناسهٔ خبر: 45940347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش کاخ سفید برای بی‌اهمیت جلوه دادن سخنرانی ترامپ

سخنگوی کاخ سفید رسما سخنرانی رئیس جمهور پیشین آمریکا در کنفرانس سالیانه محافظه کاران را بی اهمیت ارزیابی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پیش بینی می شود دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی یکشنبه خود در کنفرانس سالیانه اقدام سیاسی محافظه کاران در فلوریدا، به جو بایدن و سیاست‌های وی حمله خواهد کرد، کاخ سفید به طور شفاف اعلام کرده است که به این سخنرانی توجه نخواهد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: قطعا تمرکز ما بر روی آنچه که ترامپ می خواهد در کنفرانس سالیانه اقدام سیاسی محافظه کاران بگوید، نخواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی گالوپ نشان می دهد میزان رضایت شهروندان آمریکایی از جو بایدن از زمان به قدرت رسیدن در 20 ژانویه تاکنون همچنان بالاتر از 55 درصد است و حمایت آمریکایی ها از طرح بسته کمک مالی 1.9 تریلیون دلاری کرونایی کاخ سفید نیز بالاتر است.

باب شروم استراتژیست سابق دموکرات و مدیر پروژه آینده سیاسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در این باره گفت: چرا فردی که حدود 60 درصد رضایت شهروندان آمریکایی را در اختیار دارد، بخواهد با فردی که تنها 33 درصد رضایت عمومی را دارد، مقابله و منازعه کند؟

این در حالی است که پس از یورش طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه، اختلافات در بین اعضای حزب جمهوریخواه درباره آینده سیاسی ترامپ و نقش وی در این حزب به شدت بالا گرفته است.

انتظار می رود ترامپ در سخنرانی خود در نشست سالیانه محافظه کاران از سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن انتقاد خواهد کرد.

ساکی در این باره گفت: بسیار خوب، ما نمی خواهیم نظر و دیدگاه ترامپ یا هر یک از مشاورانش را به عنوان یک الگو برای چگونگی تنظیم و تدوین سیاست‌های مهاجرتی کاخ سفید، مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما