شناسهٔ خبر: 45939501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

برکناری سفیر میانمار در سازمان ملل بعد از محکوم کردن کودتا

مقامات نظامی در میانمار سفیر این کشور در سازمان ملل را بعد از محکوم کردن کودتا در کشورش که ابتدای فوریه روی داد، برکنار کردند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| کیاو مو تون، سفیر میانمار در سازمان ملل بعد از محکوم کردن کودتای روی داده در کشورش توسط ارتش و درخواست برای تحرک جهانی جهت خاتمه دادن آن برکنار شد.

 

این اتفاق در سایه افزایش فشارهای بین‌المللی علیه رهبران کودتا برای بازگشت به دموکراسی می‌افتد؛ مساله‌ای که رهبران کودتا با تداوم بازداشت‌ها در صفوف معترضان مخالف به آن پاسخ می‌دهند.

 

"کیاو مو تون"، سفیر میانمار در سازمان ملل روز جمعه گفت: ارتش میانمار آنگ سان سوچی، مشاور و رهبر دوفاکتوی دولت، یو وین مینت، رئیس جمهور و دیگر رهبران سیاسی و فعالان اجتماعی این کشور را بازداشت کرده‌اند. از آن زمان به بعد، مردم از تمامی اقشار جامعه به خیابان‌های سراسر کشور آمده و نارضایتی و ناامیدی خود را نسبت به این کودتای نظامی ابراز کرده‌اند.

 

کیاو مو تون از تمامی اعضای سازمان ملل خواست تا این کودتا را محکوم کنند، دولت نظامی را به رسمیت نشناسند، جدی‌ترین اقدامات ممکن برای متوقف کردن حملات نیروهای مجری قانون میانمار به معترضان را انجام دهند و فورا به این کودتا پایان دهند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما