شناسهٔ خبر: 45931674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در اصفهان،

پل آفتاب و خیابان های تابان و آسمان به صورت رسمی، افتتاح شد

جوان آنلاين

دکترمحمود واعظی گفت: در افتتاح پل آفتاب با اشاره به اینکه احداث این پل در راستای سلامت و ایمنی شهروندان اقدامی ارزنده است، اظهار کرد: باز کردن گره های ترافیکی شهر نشان دهنده اهمیت دادن مدیریت شهری به مسئله محیط زیست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، استاندار اصفهان، شهردار و فرماندار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر و مدیران استانی و شهری، پل آفتاب که در مجاورت رینگ حفاظتی شهر اصفهان و بر روی بزرگراه شهید اردستانی قرار دارد، به صورت رسمی در هفتادمین برنامه " اصفهان در مسیر امید" بهره برداری شد و در اختیار مردم شهر اصفهان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: باید مدیریت ها به گونه ای عمل کنند تا تردد خودروها کاهش پیدا کرده و شاهد هوای پاک در راستای سلامت مردم باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: در کلانشهرهایی مانند اصفهان، شیراز و تبریز با توجه به جمعیت شهرها، وقت مردم بسیار ارزشمند است به همین سبب باید توسعه شهرها در راستای صرفه جویی در وقت و هزینه مردم باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری اصفهان در جهت کاهش اتلاف وقت و هزینه مردم بوده است، گفت: شهر اصفهان به دلیل واقع شدن در چهارراه ترانزیتی کشور، نیاز به احداث حلقه های حفاظتی و ترافیکی دارد تا خودروهایی که ضرورتی برای حضور و عبور در شهر ندارند، وارد شهر نشوند؛ این اقدام ترافیک را آرام کرده و سلامت مردم را افزایش می دهد.

واعظی با تحسین همدلی و انسجام بین مدیران شهری و استانی در اصفهان، اظهار کرد: فضایی در استان اصفهان ایجاد شده است که همه مسئولان در محیطی همدلانه کار می کنند و این موضوع در استان بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با سیاست هایی که دکتر نوروزی، شهردار اصفهان برای آینده شهر اصفهان ترسیم و تدوین کرده اند، مسیر توسعه در این شهر متوقف نشود چراکه لیاقت مردم این شهر، اجرای طرح هایی در سطح ملی و استانی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: امروز علاوه بر چنین طرح هایی، اصفهان در حوزه فرهنگ و اقتصاد هم پیشرو است.

*احداث رینگ چهارم شهر اصفهان از سخت ترین نقطه آغاز شد

در ادامه این افتتاحیه قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به اینکه این نقطه در شمال شرق اصفهان واقع شده و افتتاح چنین پروژه ای مطالبه و آرزوی 30 ساله مردم چند منطقه بوده است، اظهار کرد: این اقدامات بخشی از حلقه 80 کیلومتری چهارم ترافیکی شهر اصفهان است که 50 کیلومتر آن در حریم و محدوده شهر اصفهان واقع شده است. 

وی ادامه داد: این بخش از رینگ چهارم در شرق اصفهان، سانت به سانت از مردم خریداری و ساخته شده است و یکی از سخت ترین نقاط برای کار اجرایی و آزادسازی است که از دو روستا نیز عبور می کند.

نوروزی گفت: پل آفتاب قرار بود ظرف 18 ماه ساخته شود اما با کار شبانه روزی این طرح را طی حدودا 10 ماه به پایان رساندیم و مدیران شهری و کارشناسان ما توانستند با دو دست شمشیر زده و این کار را زودتر از موعد به سرانجام برسانند.

شهردار اصفهان اظهارداشت:این پل اتصال دهنده ترافیک خیابان های آسمان و تابان به حلقه حفاظتی ترافیکی اصفهان و یکی از نقاط مهم این حلقه حفاظتی است. هم اکنون عملیات احداث محور اتصال دهنده پل آفتاب و پل های شهید سلیمانی در کنار کارخانه قند اصفهان به عنوان نقطه صفر حلقه حفاظتی شهر اصفهان در حال اقدام است و عملیات احداث در حال پیشرفت است.

وی ابرارنمود:با احداث این محور، ترافیک خیابان های آسمان و تابان به صورت مستقیم به حلقه حفاظتی ترافیکی متصل شده و مسیر خود به سمت جنوب اصفهان (جاده شیراز) و یا شرق اصفهان (جاده نائین و یزد) را ادامه می دهد. این حلقه با تسهیل هدایت ترافیک خودروهایی که قصد ورود به اصفهان را ندارند، کاهش بار ترافیکی شهر، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی شهروندان را به همراه دارد.

نوروزی بابیان اینکه احداث خیابان های آسمان و تابان می تواند، افزایش ایمنی شهروندان منطقه راداشته باشد گفت:با توجه به حذف تردد خودروهای سنگین در سه راه نقشینه، خیابان بعثت را به همراه دارد.

وی تصریح کرد:کاهش بار ترافیکی خیابان های منطقه 14، 10 و هفت، تسهیل دسترسی به فرودگاه اصفهان برای ساکنین منطقه 14 و همچنین شهرهای شمالی و شمال شرقی اصفهان مانند دولت آباد، شاهین شهر، خورزوق و غیره و تسهیل تردد به سمت فرودگاه از دیگر مزیت های ساخت دو خیابان تابان و آسمان است.

شهردار اصفهان افزود:از سوی دیگر بار ترافیکی رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان هم با این دو خیابان کمتر خواهد شد چراکه پیش از این مسیر عبوری بسیاری از خودروها از بزرگراه شهید آقابابایی بود که با خیابان های تابان و آسمان، تردد از رینگ سوم هم با کاهش روبرو خواهد شد.

 شهردار اصفهان بیان کرد: از ورودی شهر اصفهان از تهران تا میدان فرزانگان شش کیلومتر جاده سازی صورت گرفته است تا از کشته شدن سالانه دهها نفر در این مسیر جلوگیری شود. 

نوروزی با اشاره به اینکه رینگ چهارم تا هفت کیلومتر بعد از پل آفتاب و تا محدوده کارخانه قند امتداد دارد، اظهار کرد: تاکنون 5 کیلومتر از این 7 کیلومتر از سوی شهرداری آزادسازی شده است و هم اکنون 5 پل پروژه شهید سلیمانی به همراه پل های قهجاورستان و بهاران در حال ساخت است.

وی بیان کرد: اعتبار صرف شده در این پروژه 200 میلیارد تومان است و انتظار داریم تا پایان اسفندماه سال جاری  و کمتر از 21 روز دیگر پل سردار شهید سلیمانی نیز بهره برداری شود.  

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداران مناطق 10 و 14 در این پروژه پای کار بودند تا پایان سال پروژه شهید سلیمانی به پایان برسد، گفت: با ساخت این طرح، دیگر خودروهای سنگین از میان روستاها و مناطق شهری عبور نمی کنند و می توانند از طریق مسیر حلقه چهارم تا درچه و دولت آباد پیش روند.

وی با اشاره به اینکه آنچه به مردم اصفهان قول داده بودیم، یکی پس از دیگری محقق شد، گفت: برای این اقدام، از سخت ترین نقطه پروژه را آغاز کردیم و سخت ترین نقاط را ساختیم که در صورت توافق با ارتش برای ادامه مسیر رینگ، انقلاب عمرانی در شهر شکل می گیرد.  

نوروزی در پایان از افتتاح سالن گلستان شهدای اصفهان و تقدیم آن به خانواده معظم شهدا با فرمان رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.

 

نظر شما