شناسهٔ خبر: 45922417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاخ سفید: چند هفته دیگر تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال می‌شود

سخنگوی کاخ سفید وعده داد که دولت آمریکا ظرف چند هفته آینده اقدامات محدود کننده‌ جدیدی علیه روسیه، به دلیل سیاست مخرب مسکو در نظر خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "جن ساکی" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه ظرف چند هفته آینده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

خانم ساکی شب گذشته (جمعه) در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اینکه آیا باید در انتظار اقدامات محدود کننده جدیدی علیه روسیه بود، گفت: «بله، واشنگتن درصدد پاسخ گویی به اقدامات خصمانه طرف روسی است. و این مسئله چند هفته‌ای، البته نه چند ماه، طول خواهد کشید.»

پیش از این، روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا به نقل از منابع خود در کاخ سفید نوشته بود که دولت جو بایدن در حال آماده سازی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه، به خاطر حملات سایبری به شبکه‌های کامپیوتری در ایالات متحده و همچنین وضعیت بوجود آمده پیرامون "آلکسی ناوالنی" است.

در این رابطه "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه توضیح داد که چرا غربی‌ها هرگز تحریم‌های ضدروسی خود را لغو نخواهند کرد. به گفته این سناتور، برای اینکه وضعیت کنونی در عرصه روابط بین الملل به گونه‌ای نیست که مورد رضایت آمریکا و اتحادیه اروپا باشد و آنها نمی‌توانند با سیاست مستقل روسیه و نقش این کشور در جهان کنار بیایند و به همین دلیل تحریم‌ها برای آن اعمال می‌شوند تا به اقتصاد روسیه آسیب برسانند.    

انتهای پیام/

نظر شما