شناسهٔ خبر: 45910362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

نباید به کمتر از لغو تمامی تحریم‌ها راضی شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نباید به کمتر از لغو تمامی تحریم‌ها راضی شد.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: طبق نظر رهبر معظم انقلاب، همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایران هم باید از آن خارج می شد.

وی ادامه داد: بنای برجام این بود که همه تحریم ها لغو شود، اما هشت سال پای برجام نشستید و تحریم ها لغو نشد، دلار سه هزار تومانی ۲۵ هزار تومان شد و بهای فراوانی پای برجام دادیم.

امام جمعه مشهد گفت: نباید به دشمن و کشورهای استکباری اعتماد کرد، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، همه تحریم ها باید در عمل و نه روی کاغذ، لغو و راستی آزمایی شود و بعد از آن ایران به تعهدات برجامی بازگردد.

وی افزود: وقتی مجلس مصوبه ای برای احقاق حقوق مردم ایران و رفع تحریم ها تصویب کرده و نظر رهبری نیز در مورد آن مثبت است، توافق دوباره ایران با آژانس بین المللی اتمی مبنی بر ادامه رعایت پروتکل الحاقی غیر قانونی است و از جنبه سیاسی هم خلاف است و به اقتدار نظام خدشه وارد می کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در حالت عادی هم رعایت پروتکل الحاقی داوطلبانه است و مصوبه مجلس تداوم آن را تعطیل کرده است در حالی که اکنون قرار است نظارت دوربین ها ادامه داشته باشد و ضبط شود و اگر بعد از مدت تعیین شده، تحریم ها لغو شد در اختیار آژانس قرار بگیرد، که این هم خلاف قانون است و باید از پنجم اسفند این همکاری خاتمه می یافت.

وی گفت: شما بر خلاف قانون دوباره با رییس آژانس توافق کردید و او هم رفت در اروپا گفت به رغم عدم لغو تحریمها، نظارت ها ادامه دارد و کشور های اروپایی و آمریکا دوباره شروع به عربده کشی کردند.

امام جمعه مشهد افزود: بر اساس رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته ای باید میان مردم، دولت، مجلس و جناح‌ها همصدایی وجود داشته باشد و آن صدا براساس نظر رهبری، رفع همه تحریم ها است.

وی ادامه داد: معظم له فرمودند مجلس و دولت این مسئله را بین خود حل کنند، اما آنچه باید متذکر شویم این است که چرا از دشمن می ترسید چرا باید در قبال جنایت و خیانت آنها مماشات و عقب نشینی کنیم، ما قرآن را باور داریم و قرآن وعده داده است که دشمنان دین خدا را هلاک می‌کند و وارثان زمین مستضعفان هستند.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه امام راحل ۴۰ سال پیش فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یک شعار و ادعا نبود بلکه بر پایه بشارت های قرآن بود و دیدیم که از کارتر تا ترامپ شرور هیچکدام هیچ غلطی نتوانستند بکنند، پس نباید از این جنایتکاران بترسیم و از آنها طمع مهربانی هم نباید داشته باشیم، ما باید استکبار ستیزی را از قرآن، حضرت علی (ع) و حضرت زینب (س) بیاموزیم و مرعوب دشمنان نشویم.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما