شناسهٔ خبر: 45905849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری

طرح ملی تقاطع غیرهم سطح کلانشهر اصفهان به بهره‌برداری رسید

اصفهان- ایرنا- پروژه ملی تقاطع غیر همسطح آفتاب کلانشهر اصفهان روز جمعه با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، استاندار و شماری از مسوولان استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، با تکمیل پل آفتاب، خیابان های تابان و آسمان دسترسی به فرودگاه بین المللی اصفهان ایمن‌تر و سریع‌تر می‌شود، این پروژه در محل تقاطع حلقه چهارم حفاظتی با اتوبان فرودگاه قرار دارد.

مساحت پل آفتاب ۲۱۰ هزار مترمربع است که ۱۴۵ هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیر همسطح و کندروهای اتوبان و ۶۵ هزار متر مربع مساحت مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع پل‌سازی در این پروژه انجام شده است و حجم بتن ‌ریزی در پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان بیش از ۶۰ هزار تن بوده است.

در این پروژه ۱۵۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام و بیش از یک میلیون مترمربع سطح آسفالت شده است.

برای این پروژه ملی به گفته مسوولان شهرداری اصفهان ۵۹۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است،

مسوولان امر هدف از اجرای این طرح را دسترسی وسایل نقلیه از بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی، کاهش ترافیک در محور بلوار بعثت و عاشق اصفهانی، افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا، دسترسی آسان به فرودگاه اصفهان و دسترسی به حلقه حفاظتی برشمردند.

در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰  هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آموزشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

واعظی: دولت برای سلامت مردم ارزش قائل است

به گزارش ایرنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری امروز در آیین افتتاح این طرح ملی گفت: همواره دولت برای سلامت و وقت مردم ارزش قائل است.

وی خاطرنشان کرد : باز کردن گره‌های ترافیکی به معنای اهمیت به محیط زیست است، باید اقداماتی صورت بگیرد تا از توقف بیش از حد خودروها جلوگیری شود.

واعظی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته برنامه ریزی‌ و اهمیت برمبنای محیط زیست و سلامت مردم است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان کرد: در کلان شهرها و شهرهایی مانند اصفهان، تهران و تبریز با توجه به جمعیت‌ها وقت مردم بسیار ارزشمند است  و با این اقدامات انجام شده به وقت و سلامت مردم توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصفهان در یک چهارراه قراردارد و علاوه بر اینکه افرادی در این شهر اسکان دارند تعداد زیادی از این شهر عبور می‌کنند که نیاز به اقامت ندارند از این رو احداث اینگونه پل‌ها، کمربندی‌ها و حلقه اطراف شهر در راستای آرام کردن ترافیک و سامان دادن به شهر تاثیرگذار است.

واعظی همچنین از مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان بازدید کرد که قرار است پایان اردیبهشت به بهره برداری برسد.
طرح احداث مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان به عنوان یک طرح چند منظوره با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در ایران در اسفند سال ۱۳۸۹ به مرحله اجرا در آمد.
 

نظر شما