شناسهٔ خبر: 45886397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آغاز پرداخت کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان کهگیلویه و بویر احمد

رئیس بنیاد مسکن گفت: ۸ میلیاردتومان از منابع بنیاد مسکن برای پرداخت بلاعوض به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از مناطق زلزله‌زده و رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان استان، خبر داد.

وی اظهار داشت: کار بازسازی واحد‌های زلزله‌زده استان کهگیلویه و بویراحمد با آواربرداری، آغاز شده است.

تابش افزود: با توجه به مصوبه دولت برای پرداخت ۵۵ میلیون تومان بلاعوض به هر واحد مسکونی تخریب شده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت بلاعوض‌ها را آغاز کرده است. در این زمینه ۸ میلیارد تومان از منابع بنیاد به حساب استان برای پرداخت بلاعوض به زلزله زدگان، تخصیص یافت.

زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ بهمن امسال با بزرگی ۵.۶ به وقوع پیوست که بر اساس آمار‌هایی که بنیاد مسکن ارائه کرده است، ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری شناسایی شدند. بر اساس مصوبه هیأت دولت، میزان تسهیلات به واحد‌های احداثی شهری ۱۳۰ میلیون تومان با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و برای هر واحد احداثی روستایی نیز ۱۱۰ میلیون تسهیلات با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض است.

انتهای پیام/

نظر شما