شناسهٔ خبر: 45878869 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد:

آغاز کلنگ زنی و بازسازی منازل مسکونی شهر سی سخت

مهدیان از آغاز کلنگزنی و بازسازی منازل مسکونی شهر سی سخت خبر داد و گفت: هر چند تیرماه سال آینده برای پایان کار بازسازی اعلام شده ولی تلاشمان این است حداکثر تا پایان نیمه اول سال بازسازی ۱۰۰ درصدی منازل انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج،  «عزیزالله مهدیان»  امروز در زمینه اقدامات صورت گرفته در منطقه زلزله زده سی سخت، گفت: بلافاصله بعد از زلزله همکاران در منطقه حاضر، گروه های کارشناسی را از استان های مجاور به منطقه اعزام و کارشناسی واحدهای آسیب دیده آغاز شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود:خوشبختانه کارشناسی اولیه که میزان کلی خسارت را می خواست تا روز جمعه آماده کردیم و مصوبه دولت هم روز شنبه ارائه شد، روز یکشنبه هم دولت اعتبارات مورد نیاز بازسازی را مصوب کردند که هم بحث تسهیلات، کمک های بلاعوض و بحث اسکان موقت همه پیش بینی و اعتبارات نیز تامین شد.

مهدیان با اشاره به اینکه کار شناسایی و تکمیل پرونده برای افراد خسارت دیده آغاز شده و حدود 700 واحد شهری به طور 100 درصد تخریب شده و حدود 580 واحد روستایی نیز تخریب شده، ادامه داد: حدود 2 هزار و 900 واحد هم خسارت تعمیراتی داریم که برای همه این موارد اعتبارات پیش بینی شده و کار آوار برداری را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه خانه های با مصالح جدید به دلیل تفکیک مصالح و قابل بازیافت در جهت کمک به مردم  را آغاز کردیم، گفت: امروز در سی سخت کلنگ آغاز نخستین واحد بازسازی زده و کار اجرایی نیز آغاز خواهد شد و هر چند تیرماه سال آینده برای پایان کار بازسازی اعلام شده ولی  تلاشمان این است  حداکثر تا پایان نیمه اول سال بازسازی ۱۰۰ درصدی منازل انجام شود.

مهدیان با بیامن اینکه خوشبختانه مردم منطقه خیلی خوب پای کار، فعال و کار بلد هستند و در میدان هم حضور دارند، یادآور شد: با کمک خود مردم بازسازی را در موعدی که پیش بینی کرده ایم به اتمام خواهیم رساند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه به واحد های احداثی شهری نیز 100 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد پرداخت می شود که 20 میلیون نیز کمک بلاعوض احداث واحدهای مسکونی است، گفت: به عنوان معیشت و لوازم زندگی 15 میلیون تومان کمک بلاعوض و 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز به واحدهای شهری داده می شود و 20 میلیون تومان هم به عنوان کمک هزینه اسکان موقت پرداخت می شود.

وی تامین کننده سیمان مورد نیاز به صورت رایگان را بنیاد مستضعفان دانست و گفت: پروانه، نظارت، نقشه رایگان بوده و طبیعتا با این ارقامی که حدود 185 میلیون تومان مجموعا برای اماکن مسکونی شهری است.

مهدیان خاطرنشان کرد: دستگاه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم اعلام آمادگی کرده و کمک هایی که به مردم خواهد شد این واحدها در زمان مقرر نیز ساخته خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی همین ارقام نیز وجود دارد و تسهیلات 80 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است، گفت: اسکان موقت هم در روستاها 15 میلیون تومان است و برای واحدهای تعمیری سقف تعمیرات نیز 30 میلیون تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به واحدهای تعمیری که لوازم منزل هم تخریب شده هم کمک هزینه معیشتی هم پرداخت خواهد شد.

پایان پیام/82

نظر شما