شناسهٔ خبر: 45875116 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز فعالیت بنیاد مراغه شناسی در دانشگاه مراغه

بنیاد مراغه شناسی در دانشگاه این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و از کتاب معرفی موزه ایلخانی مراغه رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۵۶
کد خبر ۷۶۷۶۴۷۵
دانلود PDF

بنیاد مراغه شناسی در دانشگاه این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و از کتاب معرفی موزه ایلخانی مراغه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، لطف الهی رئیس دانشگاه مراغه گفت: بنیاد مراغه شناسی با هدف شناساندن ظرفیت‌های دینی، علمی، تاریخی و طبیعی در  دانشگاه مراغه ایجاد شده است.

لطف الهی افزود: استادان دانشگاه، محققان و پژوهشگران می‌توانند از طریق این بنیاد ناشناخته‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی مراغه را معرفی کنند.

کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور هم گفت: کتاب آثار فرهنگی و هنری موزه ایلخانی گنجینه‌ای ارزشمند برای معرفی تمدن ۱۰۴ ساله ایلخانان در ایران است.

کارگر افزود: این کتاب به چهار زبان فارسی، انگلیسی، مغولی و اویغوری در کشور‌های مغولستان، ترکیه و ایران چاپ و منتشر شده است.

او گفت: علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن عصر ایلخانی از طریق این کتاب نفیس می‌توانند بدون مراجعه به موزه با فرهنگ و تمدن غنی ایران در عصر مغول‌ها آشنا شوند.

 مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت:معرفی موزه‌ها از طریق چاپ کتاب، بنر و برشور از الویت‌های اداره کل موزه‌ها برای شناساندن موزه‌ها و اشیای غنی در آن‌ها است.

کارگر گفت: مراغه نخستین پایتخت ایلخانان مغول در ایران است و موزه تخصصی آن دوره با هدف معرفی فرهنگ و تمدن عصر ایلخانان در ایران ایجاد شده و این کتاب بخشی غنی و میراث تصویری دوره ایلخانان مغول است.

انتهای پیام/ک

نظر شما