شناسهٔ خبر: 45871707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

روند اسکان، امداد و بازسازی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه از فردا چهارشنبه کلنگ بازسازی زده می شود، گفت: بازسازی و نوسازی واحد های تخریب شده تا نیمه اول سال بعد به اتمام می رسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
"کریم همتی"رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفتگو با تیتر امشب از آخرین وضعیت رسیدگی و روند حضور به موقع در مناطق زلزله زده در سی سخت گفت و افزود: چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۵:۳۴ روز ۲۹ بهمن ماه ۹۹، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۶ ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین، شهر سی‌سخت رخ داد و همکاران من در ۲۲:۴۵ در منطقه حضور پیدا کردند.

همتی افزود: براساس تجربه کاری که پیش از این در دیگر نقاط زلزله زده بدست آمده است همکاران من در نخستین ساعات اولیه وارد عرصه شدند. این زمین لرزه در شهر‌های یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

او گفت: نخستین جلسه مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد صبح روز پنجشنبه تشکیل شد و در نخستین قدم ۷۰ چادر بر پاشد.

همتی از اقلیم سرد منطقه گفت و افزود: خوشبختانه این زلزله فوتی نداشت و ۶۳ مصدوم هم سرپایی مداوا شدند.

او گفت: این دوره به عکس بحران‌ها و حوادث قبلی معابر بسته نشد و فوتی گزارش نشده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: در حال حاضر ۳ هزار ۸۰۰ چادر برای اسکان اضطراری برپا شده است. تمام اقلام مورد نیاز هم به هموطنان در سی سخت و روستا‌های همجوار تحویل شده است.

همتی از ارسال نخستین کمک مردمی به منطقه خبر داد و گفت: ۱۴۶ روستا و ۱ شهر "سی سخت" با حدود ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج تحت تاثیر زلزله بودند. این زلزله تنها به ۱۵ روستا خسارت زد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر درباره وقفه دو روزه در روند توزیع چادر و اسکان اضطراری گفت: برخی افراد از سایر نقاط به سی سخت می‌آمدند و در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌کردند!

معاون بنیاد مسکن دیگر مهمان تیتر امشب هم از گروه‌های ارزیاب منطقه و شروع بکار بازساری مناطق زلزله زده سی سخت گفت و افزود: کار شناسایی و تکمیل خانواده‌هایی که منازل آن‌ها آسیب دیده اند شروع شده است.

"عزیزالله مهدیان" از تخریب کامل ۷۰۰ واحد شهری و ۵۸۰ واحد روستایی در زلزله ۵.۶ دهم ریشتری کهگیلویه و بویر احمد گفت و افزود: کار آوار برداری آغاز شده است و خود مردم در کنار ما پای کارند.

مهدیان افزود: فردا چهارشنبه ۶ اسفند در سی سخت کلنگ بازسازی زده می‌شود و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال آینده صد در صد کار بازسازی به پایان برسد.

معاون بنیاد مسکن درباره پرداخت جزئیات ۱۸۵ میلیون تومانی تسهیلات به واحد احداثی شهری گفت: به هر واحد مسکونی تخریب شده شهری که باید از نو ساخته شود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد، ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۲۰ میلیون تومان هم برای اسکان موقت و پرداخت اجاره بها داده می‌شود.
مهدیان همین شرایط را برای واحد‌های تخریب شده روستای نام برد و گفت: در مناطق روستایی پرداخت ۸۰ میلیون تومانی تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.
او گفت: در مجموع برای واحد‌های تخریب شده روستایی ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون بنیاد مسکن افزود: به همه واحد‌های تخریب شده ۸ تن سیمان رایگان داده می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط تصویری با تیتر امشب گفت: ساختن منازل مردم به صورت ایمن در دستور کار قرار گرفته است.
کلانتری گفت: از فردا نخستین پرداختی تسهیلات اسکان موقت به واحدهایی که پرونده آنها آماده است، پرداخت می شود.
او گفت: تا پایان تیر ماه سال بعد کار بازسازی مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویر احمد به اتمام می رسد.
 
<div id="video-display-embed-code_359744" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/811286/359744?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما