شناسهٔ خبر: 45868399 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستور رئیس کمیسیون اقتصادی برای پیگیری «اعتراض سهامداران بانک‌های ادغام شده در بانک سپه» + سند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مجتبی توانگر عضو این کمیسیون ماموریت داد تا جزئیات اعتراض سهامداران بانک‌های ادغام شده در بانک سپه نسبت به نحوه ادغام را بررسی و گزارش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در پی تجمع‌های چندباره گروهی از سهامداران بانک مهر اقتصاد در مقابل مجلس شورای اسلامی و اعتراض نسبت به نحوه اجرای دستورالعمل ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مجتبی توانگر نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون، به نمایندگی از این کمیسیون ماموریت داد، تا جزئیات اعتراض این سهامداران و نیز روند ادغام‌های صورت گرفته را بررسی کرده و به کمیسیون اقتصادی گزارش دهد.

در نامه محمدرضا پورابراهیمی به توانگر آمده است:

«برادر گرامی جناب آقای توانگر

سلام علیکم

احتراما با توجه به گزارشهایی دریافتی در خصوص اعتراض سهامداران حقیقی و حقوقی بانک‌های نیروهای مسلح پس از ادغام در بانک سپه پیرامون نحوه اجرای دستورالعمل 31 بندی ادغام، مبنی بر ایرادات حاکم بر روش ارزشگذاری سهام بانک‌ها، خصوصا بانک مهر اقتصاد و نیز مراحل ادغام صورت گرفته، به جنابعالی ماموریت داده می‌شود به عنوان نماینده کمیسیون اقتصادی در این خصوص بررسی‌های لازم انجام و گزارش مربوطه جهت طرح در صحن کمیسیون ارائه گردد.

محمدرضا پورابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی».

 

سهامداران معترض چه گفته‌اند؟

به گزارش فارس، دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ تعدادی از نمایندگان سهامداران بانک مهر اقتصاد پشت تریبون آزاد «فارس من» حاضر شدند و اعتراض خود را نسبت به روند غیرقانونی قیمت‌گذاری  سهام بانک مهر اقتصاد و تأخیر در واریز وجوه حاصل از فروش سهام اعلام کردند.

همچنین سهامداران بانک مهر اقتصاد در شکایتی مبنی بر مفت‌خری سهام و بازخرید اجباری پس از ادغام ۵ بانک مهم کشور همچنین لحاظ کردن ارزش قیمتی هر سهم در خرداد سال ۹۹ بر اساس کارشناسی سال ۹۷ از مدیران بانک‌های ادغامی خواستار پاسخگویی نسبت به این ابهامات و ایرادات بزرگ شدند. سهامداران بانک مهر اقتصاد گلایه خود را در کمپینی به همین نام در فارس من ثبت کرده‌اند.

از مهمترین محورهای اعتراض این سهامداران که در «فارس من» ثبت شده و به نمایندگان مجلس نیز ارائه شده، می‌توان به این موارد اشاره کرد؛

- فروش اجباری هر برگ سهم به قیمت ۱۷۱۷ تومان در حالی است که ارزش واقعی هر سهم ۵ هزار تومان بوده  بنابراین سهامداران تمایلی به فروش سهم خود به قیمت ۱۷۱۷ تومان نیستند.

- از دست رفتن سرمایه و دارایی سهامداران که طی ۱۰ سال آن را به امید سودآوری در این بانک متوقف کرده‌ بودند متأسفانه با نرخ‌گذاری غیرعادلانه امیدشان ناامید شد.

- ارزش سهام این بانک به قیمت سال ۹۷ محاسبه گردید در حالی که در خرداد ۹۹ این بانک عملاً ادغام گردید، یعنی در ۲ سال اخیر که کشور بیشترین درصد گرانی و تورم را تجربه کرد ارزش سهام ثابت بود و افزایش نداشت.

- بانک مهر اقتصاد به مشتریان اعلام کرده برای دریافت وجوه به شعبه مراجعه نمایند در حالی که حساب‌های واریز سود سهام در این بانک مسدود شده و تنها با حضور فیزیکی در شعبه فعال‌سازی حساب صورت می‌گیرد که در این روزهای کرونایی جای سؤال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما