شناسهٔ خبر: 45855608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در قالب پویش «الف - ب - ایران»؛

وزیر نیرو طرح آبرسانی به ۱۳ روستای ایلام را افتتاح کرد

ایلام - ایرنا - پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای استان ایلام امروز در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران همزمان با چند استان دیگر از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در چهل و دومین هفته از پویش (الف - ب - ایران "ساخت و سازها و ساز و کارها"  امروز پنجم اسفندماه و با حضور وزیر نیرو آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان به بهره برداری رسید.

در این آیین پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای استان ایلام با اعتباری ۱۰۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال(از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی) به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این پروژه آبرسانی در سطح ۶ شهرستان چوار، ملکشاهی، دره شهر، سیروان، هلیلان و آبدانان هفت هزار خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

برای اجرای این پروژه سه دهنه چشمه ، یک مخزن هزار و ۸۰ متر مکعبی ،ایستگاه‌ های پمپاژ با ظرفیت ۹ لیتر بر ثانیه، ۹ هزار و ۵۰ متر لوله‌گذاری خطوط انتقال و نیرورسانی به طول ۳۰۰ متر احداث و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در این آئین گفت: تعداد ۱۲۵ روستایی استان که قبلا به صورت سیار آبرسانی می شدند هم اکنون به ۲۲ روستا رسیده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات طی ۲ سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید و تمام روستاهای ایلام به اولین استان دارای آب قابل شرب تصفیه شده کشور خواهد بود.

نورالله تیموری افزود: ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی با اشاره به افزایش توزیع اعتبارها طی سال‌های گذشته یادآور شد: اعتبارهای آبرسانی سال ۹۲ حدود ۵۰ میلیارد ریال بود که از سال ۹۳ تا ‌پایان ۹۷ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گفته وی اعتبار مصوب شرکت آبفار استان ایلام در سال ۹۸ نیز ۶۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است.

مدیرعامل آبفای ایلام با اشاره به عملکرد شاخص بهره‌مندی آب از سال ۹۲ تا کنون اضافه کرد: شاخص بهره‌مندی آب در این مدت از ۶۶ درصد به نزدیک ۸۰ درصد رسیده است.

تیموری اضافه کرد: هم اینک بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای استان ایلام تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

پویش هر هفته الف - ب- ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای گشایش هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است که از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ آغاز شده است و تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

این پویش در ۳۱ استان کشور به مدد تلاش خانواده بزرگ صنعت آب و برق و هزاران شرکت طراح، سازنده، پیمانکار، مشاور و سازنده تجهیزات، مهندسان و پرسنل ستادی اجرا شده و بر اساس آن سال گذشته ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

نظر شما