شناسهٔ خبر: 45839801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آلمان ارتش میانمار را تهدید به تحریم کرد

وزیر خارجه آلمان پیش از حضور در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل، ارتش میانمار را که کنترل حکومت را در این کشور در دست گرفته به تحریم از سوی این اتحادیه تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه اوضاع در میانمار را نگران‌کننده توصیف و این کشور را به تحریم به تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، ماس پیش از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: آماده ایستادن و تماشا کردن نیستیم. از همه کانال‌های دیپلماتیک برای فشار به منظور کاهش تنش در میانمار استفاده خواهیم کرد، اما در عین حال، به عنوان آخرین چاره، تحریم‌هایی را علیه رژیم نظامی در میانمار آماده خواهیم کرد.

پیشتر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده هم به ارتش میانمار هشدار داد. بلینکن در واکنش به کشته‌شدن دو معترض به کودتای میانمار توسط ارتش این کشور، گفت آمریکا اقدامات سخت و قاطعانه خود علیه نظامیان کودتاکننده در میانمار را ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایالات متحده به اقدامات محکم علیه کسانی که دست به خشونت ضد مردم برمه (میانمار) زدند، ادامه می‌دهد؛ آنچنان که آن‌ها (مردم) خواستار احیای دولت دموکراتیک خود هستند. ما کنار مردم برمه ایستاده‌ایم».

این اظهارات بلینکن، ده روز بعد از آن مطرح شده که دولت جدید آمریکا اولین تحریم‌های خود را علیه ارتش میانمار و فرماندهان نظامی که دست به کودتا زدند، اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز با به‌روز رسانی تحریم‌ها علیه دو فرمانده نظامی ارشد میانمار، هشدار داد اگر خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان و معترضان به کودتا ادامه یابد، تحریم‌ها تشدید می‌شود.

کودتای میانمار بامداد ۱۳ بمهن‌ماه (به وقت تهران) اتفاق افتاد. ارتش اندکی بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار (حزب «اتحادیه ملی دموکراسی») و دیگر رهبران این حزب اعلام کرد که قدرت را به دست گرفته است.

حزب «اتحادیه ملی دموکراسی» به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

بعد از آمریکا، وزیر امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد شماری از سران دولت کودتا در میانمار را به خاطر نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار داده است.

نظر شما