شناسهٔ خبر: 45826004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

یک ویروس منحوس، سرعت پیشرفت بشر را دوچندان کرد

* سینا افشاریان

صاحب‌خبر -

بی شک بیماری منحوس کرونا در یک سالگی، زندگی صدها میلیون نفر و چه بسا کل زمین نشینان را درگیر و دچار مشکل کرده است.
هرچند این بیماری، تاثیرات مخرب و منفی در زندگی بشر داشته، ولی کمتر کسی به این نکته توجه کرده است که کووید ۱۹ در سرعت بخشیدن به رشد و پیشرفت بشر تاثیرگذار بوده است.

یکی از مهم‌ترین تاثیرات کرونا کووید۱۹، سرعت ساخت واکسن بیماری بود.
اگر به آمار ساخت واکسن بیماری‌های مختلف نگاهی بیاندازیم، واکسن آبله مرغان ۳۴ سال، واکسن حصبه و هپاتیت ۱۲ سال، واکسن سرخک ۹ سال و واکسن فلج اطفال ۷ سال زمان نیاز داشت تا ساخته شود ولی در همان یک سال نخست بیماری کرونا، واکسن‌های مختلف آن ساخته شده و مراحل آزمایش خود را پشت سر می‌گذارد و بعید نیست حداکثر در دومین سال پاندمی بیماری واکسن قطعی آن عرضه شود اتفاقی که در تاریخ علم و پیشرفت پزشکی بی سابقه بود.

تاثیر دیگر کرونا، سرعت بخشیدن به ورود فناوری اطلاعات و استفاده از فناوری‌های مختلف در مشاغل بود بطوریکه دورکاری و انجام کارها بدون مراجعه حضوری و تسریع در نتیجه بخشیدن یکی دیگر از ثمرات کرونا بود.
اکنون بسیاری از مشاغل و کارها به راحتی با استفاده از فضای مجازی و اینترنت انجام می‌شود و حتی بجای مراجعه چندباره به یک سازمان برای انجام کاری، تنها با ارسال خواسته در فضای مجازی، طی چند روز به جواب می‌رسیم اتفاقی که خوبی‌های خاص خود را دارد.

بدیهی است کرونا در ایجاد یک بحران عمیق در زندگی بشر و ایجاد مشکلات فراوان را نمی توان نادیده گرفت ولی هر اتفاق ناگوار و بدبینانه همیشه باعث یک تغییر و تحول می‌شود به عنوان مثال یک فرد خوشبینانه هواپیما را می‌سازد و فرد بدبین چتر نجات را و اکنون کرونا به عنوان یک اتفاق بدبینانه سبب آمادگی بشر برای اتفاقات آینده می‌شود.

46

نظر شما