شناسهٔ خبر: 45768524 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پذیرش حدود ۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آزاد

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش حدود ۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی طی ترم‌های مهر و بهمن ۹۹ در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۱۱
کد خبر ۷۶۷۰۰۵۶
دانلود PDF

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش حدود ۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی طی ترم‌های مهر و بهمن ۹۹ در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علاء‌الدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از واحد بجنورد، در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی حضور یافت.

بروجردی در این جلسه با بیان اینکه در دنیای امروز موضوع دانشجویان بین‌المللی برای دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حدود ۵ میلیون دانشجوی بین‌المللی در کشور‌های مختلف مشغول تحصیل هستند. به عنوان مثال سالانه ۴ تا ۵ هزار دانشجو از کشور‌های افغانستان و عراق در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رشد قابل توجه پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است. در سال گذشته ۲ هزار دانشجوی خارجی غیرمقیم و در سال جاری حدود ۲۰ هزار شامل ۹ هزار دانشجو در مهرماه و حدود ۱۱ هزار دانشجوی خارجی غیرمقیم در ترم بهمن ماه دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش شده‌اند.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امروز در پذیرش دانشجوی بین‌المللی رقابتی جدی وجود دارد. البته تأثیرگذاری دانشگاه در پذیرش دانشجو بسیار مهم‌تر از جذب دانشجوی بین‌المللی است که در این زمینه باید بتوانیم سفیران ایرانی خبره‌ای تربیت کنیم.

او با اشاره به اهمیت مهیا شدن زیرساخت‌های لازم برای پذیرش و جذب دانشجوی غیرایرانی، گفت: ابتدا باید زیرساخت‌ها به خوبی مهیا شود تا اقدامات موثر و باکیفیت برای جذب دانشجو انجام گیرد.

 بروجردی همچنین با تأکید بر اهمیت توسعه صنعت کشاورزی، اظهار کرد: ۳ درصد بذر موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ۹۷ درصد دیگر از سایر کشور‌ها وارد می‌شود. این موضوع بسیار مهمی است و بخش قابل توجهی از پژوهش‌های دانشگاهی باید برای رفع نیاز‌ها و چالش‌های موجود در رشته کشاورزی صورت گیرد. با ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت، می‌توان در جهت توسعه و پیشرفت صنعت کشاورزی گام‌های موثری برداشت.

 

انتهای پیام/

نظر شما