شناسهٔ خبر: 45761317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین اخبار از زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در سی سخت؛

بازگشایی محور سی سخت به سمیرم/ افزایش مصدومان حادثه / زلزله‌ تلفات انسانی نداشت/ اعزام محموله‌های امدادی

بر اثر زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در منطقه سی سخت در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد تاکنون ۲۹ نفر مصدوم و ترک خوردگی ۴۷ منزل مسکونی گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر مرز استانهای اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت را در ساعت ۲۲:۰۵ لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

۲۲:۳۰

اعزام ۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع زمین لرزه در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ٥.٦ در مقیاس ریشتر در منطقه سی سخت در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویر احمد در ساعت ٢٢:٠٥ بوقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: به تمام شهرستانهای استان اعلام آماده باش شده است و سه تیم ارزیاب از مرکز استان(کهگیلویه و بویراحمد) و دو تیم از شهرستان سمیرم استان اصفهان به مناطق تحت تاثیر اعزام شده اند.

۲۳:۲۸

مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر ترس ناشی از زلزله در سمیرم و دنا/بارش سنگین برف و باران در مناطق زلزله زده

 

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره وقوع زلزله در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر شهرستان‌های سمیرم و دنا را در ساعت ۲۲:۰۵ تحت تاثیر قرار داده است. 

وی با بیان اینکه این زمین لرزه یک پس لرزه و یک پیش لرزه داشته است، ادامه داد: بر اثر ترس ناشی از وقوع این زمین لرزه ۱۴ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ۱۰ نفر در دنا مصدوم شده اند. 

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز هشدارسریع سازمان هواشناسی بارش سنگین برف و باران در مناطق تحت تاثیر زمین لرزه طی ۴۸ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

a0195308-a069-4dd9-925c-a69b4ef258aa

۲۳:۳۵

آخرین جزییات زمین لرزه در دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد

 

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در مرز دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه‌های ارزیاب و امدادی به منطق اعزام شده اند. 

وی ادامه داد: به استان‌های همجوار حالت آماده باش اعلام شده است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق با قطع شبکه‌های برق، آب، تلفن و گاز گزارش شده است. 

بختیاری با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران استان تصریح کرد: تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی دریافت نشده است.

۲۳:۴۰

دستور وزیر بهداشت درباره زلزله سی‌سخت

 

در پی گزارش مقدماتی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر در منطقه مرزی استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت، وزیر بهداشت به سازمان اورژانس کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مربوطه و سازمان غذا و دارو، دستور آماده باش داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت بررسی عاجل ابعاد واقعه و تامین نیازهای احتمالی امدادی، بهداشتی و درمانی مناطق آسیب دیده را ابلاغ کرد.

3d72de0f-c2ea-4265-9316-3189ee3171c5

۲۳:۵۰

افزایش مصدومان زمین لرزه/ ترک خوردگی ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه در دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۹نفر شامل ۴ مصدوم در سمیرم و ۲۵مصدوم در دنا دچار مصدومیت شده اند. 

وی ادامه داد: همچنین بر اثر زمین لرزه به مرکز بهداشت شهر سی سخت آسیب وارد شده است. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ترک خوردگی جزیی دیوار منازل ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم نیز گزارش شده است.

f0b2b1fb-c72d-47de-ae48-d28c2564afab

۰۰:۰۵

بادستور رئیس جمعیت هلال احمر۴ استان به حالت آماده باش درآمدند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در پی زلزله ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: دستورات لازم به ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد-چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس داده شد؛ در حال حاضر علاوه بر اعزام تیم‌های ارزیابی و امدادی به کانون زلزله، هر ۴ استان در حالت آماده باش کامل به سر میبرند، همچنین چادر و اقلام امدادی آماده شده و به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد.

همتی در در خصوص میزان خسارت احتمالی گفت:تاکنون خسارت جانی از زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت گزارش نشده است اما آب و برق منطقه قطع شده است و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.

گفتنی است این زمین لرزه که در ۱۰ کیلومتری شهر سی سخت، ۱۹ کیلومتری کمه اصفهان و ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و این شهر را نیز لرزاند.

۰۰:۴۰
زلزله‌ی سی‌سخت تلفات انسانی نداشت/ اعزام محموله‌های امدادی به کانون زلزله

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از مسئولین خانه های هلال در شهرستان دنا، شهر سی سخت و روستاه‌های اطراف تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود تلفات انسانی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: بیشتر مصدومین سرپایی درمان و چندین نفر هم برای ادامه درمان به بیمارستان یاسوج اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: محموله های امدادی از جمله چادر درحال ارسال به شهر سی سخت هستند.

۰۰:۴۸

بازگشایی محور سی سخت به سمیرم/ افزایش مصدومان حادثه

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: براثر ترس و فرار ناشی از زمین لرزه در منطقه سی سخت تاکنو ۳۶ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ۳۲ نفر در دنا دچار مصدومیت شده اند. 

وی با بیان اینکه به مرکز بهداشت شهر سی سخت نیز آسیب رسیده است، ادامه داد: ترک خوردگی جزیی دیوار منازل ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم گزارش شده است. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: برق شهرستان دنا وصل شده و همچنین محور سی سخت - سمیرم توسط راهداری بازگشایی شده است.

۰۰:۵۰

آمادگی هلال احمر برای ارسال ١٠٠٠ چادر به منطقه وقوع زمین لرزه

 

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه گفت: در ساعت:٢٢:٠٥ زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۶ ریشتر مرز بین استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان حوالی سی سخت را لرزاند.

وی ادامه داد: در پی وقوع این زمین لرزه به استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان اعلام آماده باش شد و همچنین ۱۴ تیم ارزیاب و امدادی، ۸ تیم از کهگیلویه و بویراحمد ۶ تیم از اصفهان به محل اعزام شدند.

رییس سازمان امداد ونجات خاطرنشان کرد: وضعیت جوی منطقه دارای بارندگی است. همچنین ۲۵ نفر مصدوم به صورت سرپایی و ۴ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی از تخریب برخی از منازل و ابنیه در شهر سی سخت و روستاهای اطراف خبر داد و گفت: آمادگی ارسال ۱۰۰۰ دستگاه چادرهای مسافرتی از استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به محل وقوع زمین لرزه را داریم.

۰۱:۳۱

افزایش مصدومان به ۴۳ نفر

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: ۴۳ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم: و ۳۹ نفر در دنا مصدوم شده اند. 

وی ادامه داد: پایان ارزیابی در مناطق تحت تاثیر استان اصفهان - کلیه مراکز درمانی، بهداشتی و اورژانس در شهرستان سمیرم و شهرستان‌های معین در آماده باش کامل به سر می‌برند. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: برپایی یک اردوگاه با ظرفیت ۳۰ دستگاه چادر در محل شهرداری سی سخت - اعزام تیم‌های بهداشتی جهت بازدید و نظارت محل برپایی ارودگاه از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما