شناسهٔ خبر: 45713100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی لرستان خبر داد؛

حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی از اول اسفندماه

گودرزی، گفت: از اول اسفندماه ارائه خدمت به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش در زمان مراجعه به پزشک با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمان صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، منوچهر گودرزی، امروز(25بهمن)  با اعلام این خبر اظهارداشت: از اول اسفند ماه مراجعه به پزشک و مراکز درمانی، ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار الزامی نیست.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی لرستان افزود: از اول اسفندماه سال جاری ارائه خدمت به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش در زمان مراجعه به پزشک و مؤسسات تشخیصی، درمانی با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ارائه جلد دفترچه درمانی برای برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع خارجی ضروری است، عنوان داشت: بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش های الکترونیکی اقدام و از پوشش بیمه درمان خود مطمعن شوند.

گودرزی بیان کرد: ارائه خدمات درمانی به نوزادان فاقد کدملی تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد از طریق کد ملی مادر حداکثر تا یک ماه پس از تولد انجام می شود.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی لرستان یادآور شد: بیمه شدگان سازمان برای استعلام آنی استحقاق درمانی خود می توانند از طریق مراجعه به سایت es.tamin.ir  و یا با شماره گیری *۴*۱۴۲۰# و *۱۶۶۶# از پوشش بیمه ای خود اطمینان حاصل کنند.

نظر شما