شناسهٔ خبر: 45631194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و چین؛ اولین تماس بعد از همه گیری کرونا

صاحب‌خبر -

شفقنا-کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن با شی جین پینگ رئیس جمهور چین صحبت کرده است. این اولین تماس مستقیم وی با رهبر دومین اقتصاد بزرگ جهان از زمان پیروزی در انتخابات در ماه نوامبر و روی کار آمدن است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز،  آخرین تماس روسای جمهور دو کشور به ماه مارچ گذشته در زمان ترامپ بر می گردد. از آن زمان روابط دو کشور در بدترین سطح طی دهه های گذشته قرار گرفته است.
کاخ سفید در بیانیه ای گفت: بایدن نگرانی های اساسی خود را در مورد اقدامات اقتصادی ناعادلانه پکن، سرکوب در هنگ کنگ ، نقض حقوق بشر در سین کیانگ و مساله تایوان را در این تماس مطرح کرد.
دو رییس جمهور همچنین درمورد مقابله با بیماری همه گیر کرونا و چالش های مشترک امنیت جهانی ، تغییر اقلیم و جلوگیری از گسترش سلاح تبادل نظر کردند.
بنابراین گزارش، شی جین پینگ در این تماس عنوان کرد: رویارویی چین و ایالات متحده برای هر دو کشور یک فاجعه است و دو طرف باید ابزارهایی را برای جلوگیری از سو تفاهم و قضاوت های اشتباه دوباره برقرار کنند.
شی همچنین به بایدن گفت که امیدوار است ایالات متحده با احتیاط به امور مربوط به تایوان ، هنگ کنگ و سین کیانگ که به مساله  حاکمیت و تمامیت ارضی چین مربوط است، بپردازد.

اصل خبر را اینجا ببییند.

نظر شما