شناسهٔ خبر: 45578420 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

معاون امور صنایع وزارت صنعت در جریان افتتاح نمایشگاه های تخصصی اعلام کرد:

اشتغال220هزار نفری در صنایع نساجی و پوشاک‌/فعالیت 5هزارو 800واحدصنعتی در صنعت‌نساجی

معاون امور صنایع وزارت صنعت در جریان افتتاح نمایشگاه های تخصصی صنعت ایران ، پوشاک و ماشین آلات نساجی از اشتغال220هزار نفری در صنایع نساجی و پوشاک خبرداد وگفت: بیش از 5هزار و ۸۰۰ واحد در صنعت نساجی وپوشاک مشغول به فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

مهدی صادقی نیارکی در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در نمایشگاه های تخصصی صنعتی، از نزدیک در جریان توانمندی های صنعتگران قرار گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت در این بازدید با مرور وضعیت صنعت نساجی از روند روبه رشد محصولات منتخب در این صنعت خبرداد و گفت: تولید الیاف اکریلیک در مقایسه با سال گذشته با رشدی 408 درصدی به بیش از3هزار و 800 تن رسیده است البته ظرفیت های موجود در این صنعت بسیار فراتر از این میزان است.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به تکمیل زنجیره صنعت نساجی اشاره ای به رشد 23 درصدی نخ سیستم پنبه ای وترکیبی الیاف مصنوعی در 9 ماهه سال 99کرد و گفت: تولید این محصول صنعتی که از مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی وپوشاک به شمار می رود به بیش از 206 هزار تن رسیده است.

وی همچنین گزارشی از میزان ظرفیت سازی انجام شده برای توسعه محصولات منتخب صنعتی از ابتدای انقلاب تاکنون ارائه کرد و از توسعه تولید در صنایع خودرو ، پتروشیمی، بهداشتی و دارویی ،نساجی وپوشاک و غذایی خبرداد.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت در مقایسه با سال 57 میزان ظرفیت تولید در فرش ماشینی از 5میلیون مترمربع به 134 میلیون مترمربع ودر صنعت کفش نیز از 4میلیون زوج به بیش از 230میلیون زوج افزایش یافته است.

گفتنی است ،معرفی توانمندی‌های کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی، نمایش آخرین تحولات و دستاورد‌های علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزهها، ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولید کنندگان و صادرکنندگان، ارتقا سطح تولید داخلی کشور، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها اعلام شده است.

نظر شما