شناسهٔ خبر: 45556087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"بهار نکو" از شیراز به یزد می‌رود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به دنبال بازدید مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از علوم پزشکی شیراز، مقرر شد که طرح "بهار نکو" در استان یزد نیز اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حمید مقامی یکشنبه ۱۹ بهمن با اشاره به بازدید مسئولان علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شیراز، به خبرنگاران گفت: با تلاش مجموعه همکاران، فعالیت های مهمی در راستای سیاست های کلان مقام معظم رهبری در مجموعه دانشگاه ها انجام شد که مهمترین آن ارتقای بینش سیاسی و بینش مذهبی در بین جوامع دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، مقامی ضمن تشریح دستاوردهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در علوم پزشکی شیراز طی سال‌های ۸۹ تاکنون در حوزه خانواده، گفت: سال ۸۸ در شهر شیراز، ۱۴ درصد ازدواج ها در سال‌های اول منجر به طلاق می شد، این آمار اکنون به ۲.۸ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه امروز فارس در موضوع کاهش آمار طلاق جزو استان‌های نخست کشور است، گفت: مراکز مشاوره "بهار نکو" وابسته به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در علوم پزشکی شیراز، با تعامل مطلوب همکاران و کارشناسان در حوزه آموزش‌های ازدواج، خانواده و چالش های آنها، عملکرد خوبی در زمینه پاسخگویی به زوجین و خانواده ها داشته است.

مقامی اضافه کرد: مرکز "هاتف" با عنوان آموزش و فرهنگ سازی ازدواج اسلامی ایرانی و با هدف کمک و هدایت برای انتخاب مناسب، افزایش مسئولیت پذیری برای ازدواج، تنظیم صحیح رفتار و روابط در مراحل مختلف خواستگاری تا ازدواج با فرد و خانواده او، تصحیح ملاک های اشتباه برای ازدواج، بازبینی ملاک های انتخاب همسر و در صورت لزوم اصلاح آن در چهارچوب های صحیح، شناخت بهتر افراد نسبت به خود قبل از ازدواج، شناخت ویژگی های همسر مطلوب، آشنایی ویژگی های یک خانواده ایرانی اسلامی در حال فعالیت است.

او همچنین از مرکز "تابان" نیز به عنوان یکی از فعالیت های مهم در این حوزه یاد و اضافه کرد: مرکز تابان به طور مستقیم با زوجین پس از دوران عقد، در راستای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق، ویژه دوران عقد و نامزدی، تا پنج سال نخست زندگی مشترک، فرزندآوری و فرزند پروری برنامه ریزی شده است، این آموزش ‌ها پس از اتمام آموزش حین عقد آغاز می شود و در مقاطع زمانی مختلف و برحسب نیاز مخاطب به شیوه حضوری و مجازی و در قالب ‌های مختلف ادامه می یابد.

مقامی با اشاره به شرایط شیوع همه‌گیری کرونا و تاثیر آن بر فعالیت‌های این نهاد، گفت: از اردیبهشت امسال تمام آموزش ها به صورت آنلاین برای زوجین سراسر استان برگزار می شود و مجموعه بهارنکو تمام تلاش خود را به کار برده است تا بتوانیم آموزش هایی نوین و پویا به زوجین ارائه دهیم.

او با اشاره به فضای زیبا و دلنشینی که این موسسات دارند بیان کرد: مرکز آفرینش های هنری ادبی نهاد با نام «ماهان» با هدف ترویج هنر متعالی و جاری ‌سازی هنر در زندگی در حال فعالیت است، همچنین واحد آورده‌ های فرهنگی «خوب» نیز با هدف ارائه خدمات در قالب کتاب و محصولات فرهنگی، فعالیت می کند، البته این مجموعه با ارائه کتاب ‌های تخصصی در زمینه روان ‌شناسی، خانواده، تربیت فرزند و فلسفه در کنار کلاس های آموزش الزامی زوجین را راهنمایی می کنند.

مقامی همچنین تشکیل شبکه رادیویی دانشجویی (رادیو سینا) و ارائه برنامه های مختلف فرهنگی، ادبی، طنز، علمی را از دیگر فعالیت های این مرکز عنوان کرد و با اشاره به موسسه «راقی» که در راستای تبیین و جریان سازی گفتمان متفکرانه و اندیشه ورز در ساحات مختلف زندگی فعالیت دارد، افزود: این موسسه با توجه به بررسی و نیازسنجی اطلاعاتی در حوزه تفکر و اندیشه ورزی، به دنبال احیاء، گردآوری و موضوع بندی اندیشه های متقن اسلامی در آثار اندیشمندان مختلف به ویژه متفکر بزرگ، استاد مطهری است که در این راستا همایش، کارگاه و نشست های علمی با رویکرد تفکر برگزار شده است و متفکران و نخبگان حوزه فکر و اندیشه اسلامی در این رویدادها حضور دارند.

او بر ضرورت مهارت ‌افزایی و معرفت ‌زایی اساتید تاکید و اضافه کرد: با توجه رسالتی که رهبر معظم انقلاب برعهده این مجموعه نهاده اند، ضرورت همکاری هرچه بیشتر این نهاد با مراکز علمی و پژوهشی مورد تاکید قرار گرفته است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امور روحانیون را به عنوان یکی دیگر از فعالیت های مذهبی و فرهنگی این نهاد معرفی و اضافه کرد: در این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس، روحانیون بر اساس رسالتی که بر عهده دارند، اقدامات فرهنگی خود را اجرایی می کنند.

مقامی با بیان اینکه جمعی از روحانیون به عنوان مبلغان و مشاوران دینی برای همراهی و مشاوره مذهبی خانواده ها در مرکز بهارنکو فعالیت دارند، ادامه داد: در حال حاضر در مرکز مددکاری دینی نهاد حدود ۱۴۰ مبلغ و ۳۰ مبلغه فعالیت دارند که به صورت مداوم در دانشکده ها، بیمارستان ها و خوابگاه های دانشجویی حضور دارند.

انتهای پیام

نظر شما