شناسهٔ خبر: 45495698 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

مخالف انحصار در صنعت خودرو و قیمت‌گذاری دستوری هستیم/ لزوم کاهش هزینه‌های سربار، افزایش تنوع و تیراژ خودرو به منظور متعادل‌ سازی قیمت‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مخالف انحصار و قیمت‌گذاری دستوری در خودروسازی هستیم، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که قیمت‌گذاری خودرو در بازار تعیین و دلالان و واسطه‌ها از بازار خارج شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، علیرضا رزم ‌حسینی در پایان مراسم افتتاح خط تولید تمام اتوماتیک بوستر ترمز خودروی تارا گفت: این موضوع، مطالبه خودروسازان نیز هست و آنها نمی‌خواهند در یک فضای انحصاری فعالیت کنند بلکه خواستار رشد در یک فضای رقابتی هستند.

وی بیان داشت: در عرصه قطعه سازی، به دنبال مجموعه سازی قطعات هستیم تا قطعات در انواع خودروها قابل استفاده باشد که در این صورت، قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و امکان رقابت بیشتر می شود.

رزم حسینی، تعمیق ساخت داخل، کاهش ارزبری و استفاده از ظرفیت قطعه‌سازی در سراسر کشور از دیگر برنامه اولویت دار وزارت صمت دانست و افزود: حدود دو هزار قطعه‌ساز خودرو در سراسر کشور حضور دارند که باید بتوانیم از ظرفیت همه آنها استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: کاهش هزینه‌های سربار، افزایش تنوع خودرو و ارتقای تیراژ به منظور متعادل‌سازی قیمت‌ها و افزایش کیفیت، از دیگر برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت با قدردانی از بانک مرکزی در ارائه تسهیلات به خودروسازان و قطعه‌سازان گفت: این بسته مالی توانسته رونق خوبی را در این صنایع ایجاد کند.

نظر شما