شناسهٔ خبر: 45491013 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:

افزایش 8.3 درصدی‌ صدور پروانه‌ های بهره برداری ‌صنعتی/ اشتغالزایی 97 هزار نفری ‌با‌ بهره ‌برداری ‌از 5 هزار واحد صنعتی در ۹ ماهه سال 99

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش تعداد پروانه های بهره برداری صادره در 9 ماهه سال 99 از افزایش رغبت به سرمایه‌گذاری در بخش مولد کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، مهدی صادقی نیارکی گفت: تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی صادره در ۹ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش 8.3 درصدی مواجه بوده که شامل بیش از 5 هزار بنگاه صنعتی است.

وی همچنین از افزیش اشتغال صنعتی در کشور خبر داد و افزود:‌ در 9 ماهه سال ۹۹، با بهره برداری از 5 هزار واحد صنعتی شاهد ایجاد 97 هزار اشتغال صنعتی با رشد 28.6 درصدی در کشور هستیم.

صادقی نیارکی با اشاره به جهش سرمایه گذاری در بخش تولید افزود: سرمایه گذاری در این بخش حدود 150هزار میلیارد تومان بوده که با رشدی 282 درصدی همراه بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شاخص دیگری که تمایل سرمایه گذاران به تولید را نشان می دهد تعداد جواز‌های تاسیس صادره است که طبق آمار موجود در 9 ماهه امسال، 28 هزار فقره جواز تاسیس صادر شده که بیش از حدود 40 درصد رشد داشته است.

صادقی نیارکی اضافه کرد: روند رو به رشد صدور جوازهای تاسیس بیانگر افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش تولید است و سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری به خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار پیدا کرده اند.

نظر شما