شناسهٔ خبر: 45471389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بیانیه آمده است:چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت بزرگ ایران مبارک باد، گرامی باد فداکاری های زنان و مردانی که در برابر حاکمیّت مستبد و وابسته پهلوی تا پای جان ایستادند و رژیم پوسیده و ناکار آمد سلطنت را به زباله دان تاریخ انداختند و شاهد خدایی شهادت را در آغوش کشیدند.

این بیانیه می افزاید: درود ملٰت ایران بر مبارزانی که بیش از سی سال برای قطع دست بیگانگان از منافع کشور وبرای حفظ استقلال ایران جهاد و مبارزه کردند و به دخالت انگلیس و سپس آمریکا در امور کشور پایان دادند . درود خداوند بر شهیدانی که پس از پیروزی انقلاب مجاهدانه ایستادند و در برابر همه آنان که دانسته یا از سر غفلت آب به آسیاب دشمن می ریختند مقاومت کردند و با جانفشانی تا مرز شهادت از دستاورد انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پاسداری کردند.

مجمع روحانیون مبارز در ادامه با بیان اینکه همچنین و بطور ویژه لازم است از شهیدان دوران دفاع مقدس یاد کنیم و در برابر آنان سر تعظیم فرود آوریم که جانانه از میهن اسلامی و از انقلاب دفاع کردند افزوده است: آنها در برابر دشمن و تمام حامیان دور و نزدیکش مقاومت کردند و سرانجام در جنگی نابرابر و نفسگیر وطن عزیزمان ایران را از چنگال دشمن متجاوز آزاد کردند.

این تشکل سیاسی در بیانیه خود با بیان اینکه ما با کمال تواضع بر آنان و بر آزادگان سر افراز و برخانوادهای محترمشان درود می فرستیم و بر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و همه دست اندرکاران امور این ایام را تبریک میگوییم، عنوان کرده است:ما در ایامی به استقبال سالگرد پیروزی انقلاب می رویم و این برگ زرّین تاریخ کشورمان را ورق می زنیم که با کمال تأسّف ملت ایران در سطوح مختلف، با دشواری ها و رنج های بسیار روزگار می گذرانند، بخش عظیمی از خانوادها در تنگنای جانکاه معیشتی گرفتار هستند.

این تشکل سیاسی در ادامه با برشمردن مشکلات داخلی کشور و برخی تنگناهای خارجی به نتیجه انتخابات آمریکا اشاره و مطرح کرد :امروز پس از روشن شدن نتائج این انتخابات، بی شمارند ایرانیانی که فکر می کنند فرصتی به وجود آمده است تا مشکلات فیمابین ایران و آمریکا برطرف شود ویا کاهش پیدا کند بی آنکه لطمه ایی به اصول و موازین اصلی انقلاب و عزت و استقلال ملت و مصالح ملی وارد آید و ایران باید این فرصت را غنیمت شمارد و درمقابل کم نیستند کسانی که اظهار می کنند که این دولت آمریکا است که باید بدون فوت وقت هرچه زودتر و بدون هرگونه پیش شرطی تمام تحریم ها ی یکجانبه بر ضد ایران را لغو کند و خساراتی که از ناحیه این تحریم ها بر ایران وارد شده است را بپردازد و از منطقه خارج شود یعنی این ما هستیم که باید بگوئیم آمریکا چه باید و چه نباید انجام دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است:ما بر این باوریم که با قطع نظر از این که کدام یک از این دو نگاه صواب، یا بر خطا است و یا شاید راهکار دیگری می تواند پیش روی ایران باشد ، پیش از این رویکردها و نیز مهم تر از آن ها این است که باید فضای گفتگو و اظهار نظر و بیان دیدگاه ها ایجاد شود و هر فرد یا جناح وهرحزبی با آزادی کامل بتواند نظرخود را برای برون رفت کشور از مشکلات بحران آفرین کنونی بیان کند و رسانه ملی و دیگر رسانه ها و تریبون هائی که متعلق به عموم مردم است در خدمت تمام جریان ها و احزاب و گروه ها و نشر دیدگاه های آنان قرار گیرد و برآیند این تضارب آراء و اندیشه ها هرچه باشد و وفاق و همدلی حد اکثری جامعه را در پی داشته باشد همان به صلاح ملت ایران است.

مجمع روحانیون مبارز در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرد: در پایان لازم است در رابطه با بلای عالمگیر کرونا از همه کسانی که صادقانه در کاهش آلام مردم گرفتار در چنگال این بیماری خدمت می کنند بویژه از کادر درمانی کشور و مخصوصاً از پزشکان و پرستاران صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم و بر جان باختگان این تلاش انسانی و خدا پسندانه درود فرستیم و از مردم عزیز در سراسر کشور متواضعانه تقاضا کنیم به تمام توصیه های بهداشتی توجه کنند وبرای سلامت خود و دیگر هموطنان به آن ها دقیقاً عمل کنند . خداوندا به ملت ایران سربلندی و آسایش و آرامش عنایت فرما . خداوندا بلاها بویژه بلای کرونا را از اهل عالم بویژه از هموطنان عزیز دور فرما و آنان را از تنگی معیشت و فقر و بیکاری نجاتشان ده . خداوندا راه رسیدن ملت ایران به آزادی را برای اصلاح امور کشور و توسعه و آبادانی فراهم فرما .

نظر شما