شناسهٔ خبر: 45470537 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تجلیل از ۲۵ غیردانشجو با فعالیت چشمگیر کرونایی در دهمین آیین تندیس فداکاری

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیر دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران از تجلیل ۲۵ فرد غیر دانشجو با فعالیت چشمگیر در حوزه کرونا در این دوره از آیین هم‌زمان با تقدیر از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فداکار خبر داد و گفت: فعالیت این ۲۵ نفر باید به تشخیص دستگاههای مربوطه فراتر از کار عادی کارمندی باشد.

ایسنا نوشت: جمال رحیمیان در نخستین جلسه شورای کارشناسی و انتخاب دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با حضور نمایندگان سازمان‌های همکار و مشارکت‌کننده در برگزاری دهمین آیین در سالن جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اظهار کرد که به عنوان مثال ستاد اجرایی فرمان امام در تهیه واکسن کووید ۱۹، حمایت مومنانه، ارتش جمهوری اسلامی ایران در برپایی بیمارستان‌های صحرایی، بنیاد مستضعفان در کمک مومنانه، سپاه و حوزه علمیه خواهران و برادارن در مباحثی چون غسل و تدفین جان‌باختگان کرونا و … مشارکت و همکاری داشتند.

وی با اشاره به بخش قهرمانان ملی این آیین گفت: به درخواست جهاد دانشگاهی کشور باید در این آئین به نوعی یادمانی از سردار شهید قاسم سلیمانی  به عنوان شخصیت‌ فداکار در تأمین امنیت و دفاع از تمامیت ارضی کشور داشته باشیم.

دبیر دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان اینکه در بخش ویژه این دوره از خانواده افرادی که جان خود را در دفاع از سلامت مردم از دست داده‌اند تقدیر می‌شوند، افزود: از همین‌رو در یک حرکت ملی و فراگیر هم‌زمان با تهران در دیگر نقاط کشور هیئتی متشکل از نمایندگان سازمان‌های همکار از خانواده این عزیزان با اهدای لوح تقدی،  گل و تندیس فداکاری تقدیر می‌شود.

رحیمیان این حرکت را تقدیر جامعه دانشگاهی از فداکاران سلامت برشمرد و افزود: ساخت تندیس در یک یا همه بیمارستان‌ها، نامگذاری میادین به نام شهدای سلامت و … از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران است.

وی با تقدیر از این همدلی و همراهی دستگاه‌ها برای تحقق یکی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، انسان‌دوستی، معنویت، از خودگذشتگی و حرکت به سمت رشد و تعالی فردی و اجتماعی همواره موضوع تندیس ملی فداکاری بوده است.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که در جنگ تحمیلی ۸ ساله طرحی برای انقلاب و کشور چیده شده بود که طی مدتی کوتاه انقلاب شکست بخورد، در ادامه خاطرنشان کرد: حال آن‌که با وجود فرهنگ ایثار وفداکاری و از خود گذشتگی حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.

رحیمیان یادآور شد: امسال برای نخستین بار شورای‌عالی آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در سطح معاونین دستگاه‌های همکار و شورای سیاستگذاری آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در سطح مدیران کل تشکیل شد.

وی با تأکید مجدد بر این‌که امسال آیین رنگ و بوی کرونایی دارد، تصریح کرد: البته موارد غیر کرونایی و فداکارانه هم در این دوره لحاظ خواهد شد.

نظر شما