شناسهٔ خبر: 45458607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸ مجموعه پرورش ماهی گرمابی و سردابی در محیط متراکم و فوق متراکم در خوزستان راه اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ۸ مجموعه تولید ماهی در محیط متراکم و فوق متراکم در خوزستان طراحی شده در این محیط‌ها سالانه ۱۰ هزار تن ماهی قابلیت پرورش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان درکارگاه آموزشی کشت متراکم ماهی به روش RAS که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف این اداره ارتقاء توانمندی فعالان حوزه شیلات است.

وی با بیان اینکه تولید آبزیان به شیوه سنتی در استان به علت کمبود آب با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی رو به رو است اظهار داشت: در روش تولید آبزیان به شیوه متراکم و فوق متراکم، مصرف آب به کمتر از یک دهم در مقایسه با تولید آبزیان به روش سنتی خواهد رسید.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در همین راستا، راه اندازی و ساخت هشت مجموعه پرورش ماهی گرمابی و سردابی در محیط متراکم و فوق متراکم در شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، گتوند، شوشتر، بهبهان، دزفول و اندیمشک تدوین و هدف گذاری شده است.

ابوعلی تصریح کرد: در روش پرورش متراکم با استفاده از حداقل مساحت زمین سایت‌های پرورش ماهی ساخته می‌شوند که در طول سال بین هشت تا 10 هزار تن ماهی پرورش خواهند یافت.

وی یکی دیگر از مزایای پرورش متراکم آبزیان را ایجاد مشاغل خُرد و خانگی دانست و خاطرنشان کرد: با احداث یک استخر خانگی قابلیت پرورش دو تا دو و نیم تن ماهی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/341/ی

نظر شما