شناسهٔ خبر: 45365220 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاد دانشگاه تگزاس:

جهان بدون ترامپ جای امن‌تری است/ بایدن مذاکرات برجامی را به محض تایید وزیر امور خارجه آغاز می‌کند

تاریخ‌نگار آمریکایی تاکید کرد: بایدن مذاکرات برجامی را به محض تایید وزیر امور خارجه آغاز می‌کند و به برجام بازمی‌گردد. او سیاست خارجه آمریکا را بهبود می‌بخشد.

صاحب‌خبر -

تری اندرسون استاد علوم سیاسی و تاریخ‌نگار دانشگاه تگزاس است که روی تاریخچه روابط و سیاست خارجه آمریکا مطالعه کرده است. وی در گفت‌و‌گویی با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد روابط میان ایران و آمریکا پرداخت:

بایدن سیاست خارجه آمریکا را بهبود می‌بخشد

بایدن می‌تواند روابط آمریکا با جهان را اصلاح کند 

تری اندرسون در ابتدا گفت: با حضور بایدن در کاخ سفید، شرایط تغییر می‌کند. بایدن به دنبال تغییر سیاست خارجی ایالات متحده به سمت بهتر شدن است. وی در حال پیوستن دوباره به توافقنامه آب و هوایی پاریس است و دوباره با متحدان سنتی ما گفت‌وگو می‌کند و تنش‌ها و تحریم‌های علیه ایران و کوبا را کاهش می‌دهد. وی می‌تواند روابط آمریکا با جهان را اصلاح کند

بایدن به برجام بازمی‌گردد

بایدن مذاکرات برجامی را به محض تایید وزیر امور خارجه آغاز می‌کند

و افزود: بایدن بدون شک به برجام باز می‌گردد و مذاکرات جدید را به محض تأیید وزیر امور خارجه جدید در سنا آغاز خواهد کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: ایران . آمریکا می‌توانند با حسن نیت مذاکره کنند، بایدن دوباره به این توافق‌نامه خواهد پیوست. فکر می‌کنم توافق با ایران احیا می‌شود به اینصورت که مذاکره‌کنندگان، توافق‌نامه اول را بازنگری کرده و آن را بهبود می‌بخشند.  

جهان بدون ترامپ جای امن‌تری است

ترامپ یک آشفته ذهنی بود

بایدن ثبات را به ارمغان می‌آورد

اندرسون در مورد جهان پس از ترامپ گفت: بدون شک جهان پس از او بسیار امن‌تر می‌شود. هیچ‌کس، از جمله ما آمریکایی‌ها، نمی‌دانستیم که ترامپ در هر لحظه چه خواهد کرد. او یک آشفته‌ذهنی و کاملاً غیرقابل پیش‌بینی بود. بایدن ثبات را به ارمغان می‌آورد.

کشته‌های کرونا در آمریکا با تلفات جنگ دوم جهانی برابری می‌کند

وی در ادامه با ابراز تاسف و نگرانی از شرایط شیوع کرونا در جهان گفت: بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا بیشترین کشته‌ها را دارد، تقریبا به اندازه تلفاتی که ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم متحمل شد. به نظر من کرونا و انتخاب بایدن مهم‌ترین وقایع سال پیش بوده است، به خصوص انتخاب بایدن که به دولت بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا - ترامپ- پایان داد و از این نظر اتفاق بزرگی بود.

نظر شما