شناسهٔ خبر: 45353785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتفاعات البرز سفید پوش می‌شود/سقوط بهمن دور از انتظار نیست

مدیرکل هواشناسی استان البرز از بهبود وضعیت آلودگی هوا در روزهای پنج شنبه و جمعه خبر داد و گفت: در روزهای پایانی هفته با بارندگی برف و باران در ارتفاعات استان البرز همراه خواهیم بود؛ از این رو سقوط بهمن و لغزندگی جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: بنا بر بررسی الگوهای هواشناسی توسط کارشناسان مربوطه در روزهای پایانی هفته جاری با کاهش دما و بارندگی همراه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها ارتفاعات البرز سفید پوش می‌شوند، اظهار کرد: ارتفاعات و جاده‌های شمالی استان کولاک شدید برف به ویژه در مناطق طالقان، دیزین، آسارا و کندوان مورد انتظار است.

این مقام مسؤول یادآور شد: با این تفاسیر سقوط بهمن و لغزندگی معابر کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود؛ در این راستا به کوهنوردان  توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین اجتناب از توقف در دامنه کوه‌ها و رودخانه‌ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف و باران، تجهیز خودروها به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب حین گذر از جاده‌های کوهستانی و خودداری از هرگونه فعالیت بتن ریزی حین فعالیت توصیه می‌شود.

این مقام مسؤول هوای امروز را ناسالم برای گروه‌های حساس برشمرد و تصریح کرد: از پنج شنبه وضعیت آلودگی هوا بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما