شناسهٔ خبر: 45292682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تقدیر رئیس حشد الشعبی از نقش شهید سلیمانی در شکست داعش

رئیس سازمان حشد الشعبی از نقش ایران و شهید سردار سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران برای کمک به عراقی‌ها در مبارزه با داعش تقدیر و بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از العهد نیوز، «فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشد الشعبی عراق امروز در سخنانی در مراسم گرامیداشت شهدای پیروزی در دانشگاه المستنصریه بر نقش ویژه شهید سلیمانی در مبارزه با داعش در عراق تأکید کرد و گفت: شهید سلیمانی در شکست دادن داعش به عراق کمک کرد.

وی افزود: کسانی که جنایت ترور در نزدیکی فرودگاه بغداد را مرتکب شدند، تصور می‌کنند که ابومهدی الممهندس به پایان رسید، اما او زنده است.

الفیاض با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای الحشد در حملات داعش در استان صلاح‌الدین تصریح کرد: ما در حشد الشعبی در هر خطری با شما خواهیم بود. عراق به ملتی تبدیل شده است که صادق است و احساسات واقعی این کشور را بروز می‌دهند.

رئیس حشدالشعبی افزود: این سازمان سرمایه‌ای برای همه مردم عراق است و برای خدمت به مردم وارد هر عرصه‌ای خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود نیز بر پایبندی به اجرای مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از کشور عراق تأکید کرد.

شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهور وقت آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

دو روز پس از شهادت فرماندهان پیروزی، پارلمان عراق با تشکیل جلسه‌ای، طرح اخراج نیروهای خارجی از این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام

نظر شما