شناسهٔ خبر: 45242041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتائب حزب‌الله: آمریکا،رژیم‌ صهیونیستی و سعودی عامل انفجار بغداد هستند

بغداد- ایرنا- کتائب حزب الله عراق با انتشار بیانیه‌ای سه ضلعی شرارت آمریکا، رژیم‌های صهیونیستی و عربستان سعودی را مسئول انفجارهای تروریستی شهر بغداد دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: باندهای شرارت صهیونیستی – آمریکایی – سعودی با ارتکاب کشتار فجیع نسل کشی در یک بازار مملو از فقرا در شهر بغداد، شیوه های کثیف جنایتکارانه خود را علیه ملت عراق از سرگرفتند.
این بیانیه افزود: زمان وقوع این جنایت با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا تأیید می کند که محور شرارت هنوز در حال کار بر روی طرح به زانو درآوردن مردم سربلند عراق است که اصرار دارند نیروهای آمریکایی را از کشورشان اخراج کنند.
این بیانیه تصریح کرد: آزادگان ملت ما همه اهداف دشمن آمریکایی را مشروع می دانند و تفاوتی بین (جناح آمریکایی) راست و چپ نمی بینند.
کتائب حزب الله عراق تاکید کرد: مردم سربلند ما در برابر همه تلاش های آمریکا و مزدوران داخلی و خارجی برای تحمیل سلطه و اراده خود، مقاومت کرده و با بهترین فرزندان خود جانفشانی های بزرگی کرده اند تا اینکه میهن آنها آزاد و مستقل و با عزت باقی بماند و از این رو، آنها از نثار کردن آنچه ارزشمند و گرانبها است، دریغ نخواهد کرد تا جلوی ریختن خون فرزندان خود را بگیرند.
این بیانیه تصریح کرد: در حالی که ما سه ضلعی شرارت آمریکایی- صهیونیستی- سعودی و سیاستمداران دنباله روی آنها را که مرتبط با پروژه محور شرارت هستند، مسئول این قتل عام می دانیم، آنچه را که قبلا در مورد تصمیم محمد بن سلمان و قصد او برای از سرگیری حمایت خودش از اجرای عملیات جنایتکارانه گفته بودیم، یادآور می شوم و در آن زمان به او هشدار دادیم که با آتش بازی نکند زیرا این آتش دامن ممکلت شرارت (عربستان سعودی) را خواهد گرفت و تاج و تخت تهی آنها را خواهد سوزاند اما با این حال، او از ریختن خون افراد بی گناه امتناع نورزید و بهای این تصمیم خود را خواهد پرداخت؛ وقتی که جنگ به سرزمین شیخ نشین آنها می رود تا استبداد او را نابود کند.
میدان الطیران در مرکز بغداد ظهر امروز شاهد دو انفجار انتحاری همزمان بود که ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی برجای گذاشت.
این انفجارها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی مواجه شده است.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار انتحاری در بغداد را برعهده نگرفته اما عراق گروه تروریستی داعش را عامل این انفجار معرفی کرده است.

نظر شما