شناسهٔ خبر: 45232156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

کرونا فعالیت های عمرانی بخش بهداشت و درمان هرمزگان را متوقف نکرد

بندرعباس ایرنا -اسناندار هرمزگان گفت: در طول سال گذشته با وجود شرایط کرونا، کار و تلاش در دو جبهه مقابله با بیماری کرونا و بخش عمرانی حوزه بهداشت و درمان با قوت ادامه داشته و متوقف نشده است.

صاحب‌خبر -

فریدون همتی روز پنجشنبه در چهاردهمین آیین پویش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس حداقل می بایست تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسید که با همت همه متولیان،  تا پایان سال جاری این فضای درمانی تخصصی به امکانات بخش درمان استان اضافه می شود.

وی ادامه داد : در قالب توسعه بیمارستان های موجود و پنج بیمارستان جدید و همچنین تجهیز سه بیمارستان نظامی از محل اعتبارات دولتی، بیش از دوهزار تخت جدید طی سه سال اخیر به فضای درمانی استان اضافه شده است.

وزیر بهداشت به منظور بهره برداری از ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی به ارزش افزون بر ۲ هزاز و ۳۷۲ میلیارد و ۶۹۸ ریالو شرکت در ستاد ملی مبارزه با کرونا چجهارشنبه شب وارد هرمزگان شد.

 این طرح‌ها به صورت همزمان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بشاگرد، قشم، سیریک و جاسک به بهره‌برداری رسید.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی، اتاق عمل بیمارستان کودکان، بخش بستری و CT بیمارستان کودکان، پایگاه سلامت سجادیه، مرکز جامع سلامت خونسرخ و پایگاه اورژانس دهنو از طرح‌های قابل افتتاح در شهرستان بندرعباس است.
همچنین در این روز طرح LDR  مرکز تخصصی زنان و زایمان بیمارستان، افتتاح اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سرمست، افتتاح رسمی مرکز درمان بستر توکهور و هشتبندی و افتتاح سه واحد محل زیست پزشک و ماما سرمست در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.
 افتتاح شبکه بهداشت و درمان، افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان و بهره برداری از اورژانس بازسازی شده از طرح‌های بهداشتی درمانی در سیریک است.
 افتتاح پنج خانه بهداشت در روستاهای گوروی، درکاه، موردان، اوهکن و کور و افتتاح بخش تالاسمی در شهرستان بشاگرد و همچنین افتتاح چهار واحد منازل متخصصان و ۱۰ واحد منازل پزشکان در قشم از دیگر طرح‌های افتتاحی با حضور وزیر بهداشت می‌باشد.
 

نظر شما