شناسهٔ خبر: 45227470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مشاور رهبر معظم انقلاب عنوان کرد:

لزوم تلاش مسئولان برای فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری در سواحل مکران

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسئولان شرایط لازم برای سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و تجاری در سواحل مکران را باید فراهم کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی فرمانداری چابهار، سردار حسین دهقان در نشست هم‌اندیشی توسعه پایدار سواحل مکران اظهار داشت: سرمایه گذاران ۲ مورد رعایت الزامات محیط زیست و طرح جامع را مدنظر قرار دهند تا بعدها با مشکلات مواجه نشوند.
 
وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان و مسؤولان محلی برای توسعه این استان، بیان کرد: این همدلی و همراهی می‌تواند موجب توسعه شود.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: کم آبی، بی برقی و نبود امکانات دولتی در روستاها و شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه در سواحل مکران درد آور است و نباید بعد از چندین دهه مردم آب و برق نداشته باشند.
 
وی بیان کرد: خداوند زمین و آسمان را خلق کرده تا فقری نباشد و مردم در سایه رفاه زندگی کنند و قطعاً نگاه دولت اسلامی ایران نیز بر ایجاد رفاه برای مردم است و باید مسؤولان این موارد و پیگیری مسائل و مشکلات را مدنظر قرار دهند.
 
سردار دهقان گفت: ۲ هزار و۵۰۰ شناور صیادی با حدود ۴۰ هزار نفر در سواحل سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و بندر ۲۰ میلیون تنی شهید بهشتی نیز می‌تواند در توسعه این منطقه نقش مهم داشته باشد.
 
وی ادامه داد: چابهار باید شرق کشور و آسیای میانه را تغذیه کند و این نقش بزرگ می‌تواند برای منطقه امنیت آفرین باشد و بخش‌های سرمایه گذاری و تجارت آن نیازمند توجه است.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: باید نیروی انسانی سواحل مکران مرتبط با نیازمندی‌های منطقه آموزش ببینند و از آنان پشتیبانی و حمایت شود.
 
وی ادامه داد: فنی حرفه‌ای باید نیروهای مورد نیاز پتروشیمی و فولاد و دیگر صنایع مختلف را آموزش دهد و نباید نیروی انسانی از سایر جاه‌ها به این منطقه وارد شود و به مردم القا شود که حاکمیت می‌خواهد ترکیب جمعیتی را به هم بزند و به توسعه نمی‌پردازد.
 
سواحل مکران توانایی و ظرفیت سکونت ۵ میلیون نفر را دارد
 
سردار دهقان افزود: امنیت وارداتی نیست و همین مردم می‌توانند ضامن امنیت باشند و مرز آبی و خاکی به اقتصاد ملی، کشاورزی، گردشگری کمک می‌کند و نباید سرزمین خالی از سکنه داشته باشیم و باید در تمام طول سواحل براساس اقتصاد دریا محور برنامه‌ریزی شود.
 
وی افزود: سواحل مکران توانایی ظرفیت سکونت پنج میلیون نفر را دارد و هم‌اینک این جمعیت ساکن در حد ۴۰۰ هزار نفر بوده که خیلی کم است.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: چابهار می‌تواند نقش ملی و منطقه‌ای و بین المللی بازی کند و برای توسعه زیرساخت‌ها از هیچ کوششی دریغ نشود چون در این منطقه نیروی انسانی کارامد برای آبادانی وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: طوایف در سیستان وبلوچستان نقش بسزایی در توسعه دارند و گذشته تاریخی این منطقه نشان دهنده انسجام و همدلی مردم برای توسعه است لذا باید در سایه حاکمیت و تصمیمات درست این منطقه از محرومیت بیرون آورد.
 
سردار دهقان با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه اظهارداشت: شایسته است خدمات بی نظیری برای رفاه مردم انجام شود تا مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شود.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی و گردشگری در سواحل مکران، گفت: توسعه باید براساس توجه به نیروی انسانی باشد و براساس تصمیمات درست بدنبال پیشرفت این منطقه باشیم.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: نخستین عامل توسعه احساس امنیت برای سرمایه گذاری است و بازرگانان و تولیدکنندگان در فضای امن نسبت به سرمایه گذاری اقدام و مسؤولان محلی نیز شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنند.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما