شناسهٔ خبر: 45204337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دفاع قاطع نماینده لبنان از حزب‌الله در برابر گزافه‌گویی نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

نماینده لبنان در شورای حقوق بشر سازمان ملل به اتهام‌زنی نماینده رژیم صهیونیستی علیه جنبش‌ حزب‌الله لبنان،‌ شدیدا واکنش نشان داد و اظهارات طرف صهیونیست را افترا و باطل خواند.

صاحب‌خبر -



هیئت رژیم صهیونیستی طبق عادت همیشگی خود در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، تلاش کرد از این جلسه برای رأی دادن علیه حزب‌الله و کسر شأن لبنان استفاده کند که هیئت لبنانی پاسخ دندان‌شکنی به نماینده رژیم صهیونیستی داد و سابقه مملو از تجاوزات و اقدامات ناقض حقوق بشر این رژیم را به حاضران یاد آور شد.«سلیم بدوره»، نماینده لبنان در شورای حقوق بشر سازمان ملل، در واکنش به این اتهامات، تأکید کرد: «حزب‌الله یک تشکیلات لبنانی و نماینده گروه گسترده‌ای از [مردم] لبنان است. این تشکیلات بخشی از مقاومت در برابر اشغالگری است و در روند سیاسی لبنان مشارکت دارد.» او افزود:‌ «اتهام تروریسم زدن به حزب‌الله، افترا و باطل است، به ویژه آنکه این اتهامات از طرف یک نیروی اشغالگر صادر شده است، نیرویی که تلاش دارد وجهه تمام کسانی که مقابل آن قرار می‌گیرند، را تخریب کند.» به گزارش فارس، نماینده لبنان همچنین با اشاره اظهارات متناقض نماینده رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم خود سابقه‌ای مملو از تجاوزات و اقدامات ضد حقوق بشری نسبت مردم فلسطین و کشورهای عربی دارد.
اظهارات وزیر دفاع لبنان
خانم «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان، با «استیفانو دل کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل)، دیدار کرد. در این دیدار که روز دوشنبه انجام شد، عکر ربودن«حسن زهره» چوپان لبنانی به دست رژیم صهیونیستی و نیز تجاوزهای مکرر این رژیم به لبنان را محکوم کرد. وزیر دفاع لبنان در این دیدار، بر ضرورت توقف تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به حریم لبنان تاکید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما