شناسهٔ خبر: 4512092 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نشست خبری وزیر کشور/۲

کاهش ۱۰ درصدی میزان تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز/ تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز ۴۰۰ درصد افزایش یافته است

وزیر کشور گفت: میزان تصرفات اراضی ملی و ساخت و سازهای ملی به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری که امروز برگزار شد درباره حضور اتباع در کشور اظهار داشتن: اکثر اتباع در کشور افغانی هستند و آنها به دو دسته تقسیم شده‌اند اتباعی که مجوز دارند و اتباعی که به صورت غیرقانونی در کشور تردد می‌کنند. با اتباعی که مجوز دارند مثل یک شهروند ایرانی می تواند زندگی کند و از امتیازات لازم برخوردار شوند ولی اتباعی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده ‌اند شناسایی و از کشور طرد خواهند شد که در این راستا نیز سال گذشته 900 هزار نفر از اتباع خارجی کشور را ترک کردند. 

وی خاطر نشان کرد : انتظار ما از دولت افغانستان این است که مرزها را بیشتر محافظت کند تا شاهد ورود غیرقانونی اتباع غیرمجاز به داخل کشور نباشیم.

رحمانی فضلی افزود: شورای امنیت کشور نیز در طرح جدید برای غیرمجازها شرایط سخت‌تری را در نظر گرفته است تا بتوانیم در صورت آمادگی کشور افغانستان این اتباع غیرمجاز را از کشور خود خارج کنیم.

وی در ادامه وزیر کشور در خصوص پدیده ریزگردها و زمین ‌خواری در کشور اشاره کرده و گفت: در موضوع ریزگردها شورای امنیت ملی تصمیم گرفت و در دولت تصویب شد در مناطق مواجه با ریزگردها استانداران قویاً وارد صحنه شوند و در این خصوص جلسه‌ای در اسفند با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

وی گفت: مقرر شد از محل ماده 10 مدیریت بحران نیز اعتباراتی اختصاص یابد.

وزیر کشور گفت: در خصوص زمین‌خواری نیز در اوایل سال قبل به این موضوع پرداخته شد و در وزارت کشور نیز جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و نسبت به رفع تصرف‌ها و زمین‌خواری‌های صورت گرفته تمهیداتی اندیشیده شد. 

وزیر کشور گفت در سفری که به کرج و مازنداران داشتم از تعداد ساختمان‌‌های تخریب شده نگران شده بودم و نباید اجازه بدهیم تغییر کاربری و ساخت‌و ساز غیرمجازی ساخته شود و پس از آن به فکر تخریب آن سازه باشیم.

رحمانی فضلی یادآور شد میزان تصرفات و ساخت و سازهای ساختمانی به 10 درصد کاهش یافته است و تخریب و قلع و قمع ساخت‌های غیرمجاز 400 درصد افزایش یافته است.

رحمانی فضلی گفت: حجم ساخت و سازهای غیرمجاز واقعا بالا بوده است و خسارت‌های جبران ناپذیری ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما