شناسهٔ خبر: 45112211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقاد رئیس پارلمان یمن از اقدام آمریکا علیه انصارالله

رئیس پارلمان یمن در صنعا با ارسال نامه‌هایی به رؤسای اتحادیه‌ها و پارلمان‌های جهان، از ادامه تجاوزات علیه ملت یمن و تروریستی خواندن جنبش انصارالله از سوی آمریکا انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سبأ نت، «یحیی علی الراعی» رئیس پارلمان یمن در صنعا با ارسال نامه‌هایی به تعدادی از مقامات و رؤسای پارلمان‌ها در جهان، از جمله «دوآرته پاچکو» رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، «محمدرضا مجیدی» دبیرکل مجمع مجالس آسیایی، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، «خالد بن هلال بن ناصر» رئیس مجلس شورای عمان، «مرزوق غانم» رئیس مجلس امت کویت، «سباستین نادوت» رئیس مجلس نمایندگان تونس، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و ...تأکید کرد که تجاوز و محاصره 5 ساله علیه ملت یمن آثار فاجعه‌باری در جنبه‌های مختلف زندگی این ملت برجای گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه این محاصره‌ها و تجاوزات نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است، به جنایاتی که ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی علیه کودکان، زنان و آحاد ملت یمن در برابر چشم جهانیان و سازمان ملل مرتکب می‌شوند اشاره و تأکید کرد که این جنایات به رهبری دولت کنونی آمریکا انجام می‌شود که انواع سلاح‌های ممنوعه را برای کشتار ملت یمن به متجاوزان داده است. 
 
رئیس پارلمان یمن در ادامه اظهار کرد: بحرانی که دولت کنونی آمریکا از آن رنج می‌برد، بر ملت‌هایی که با آن اختلاف دارند تأثیر منفی می‌گذارد. وزارت خارجه این کشور نیز در بیانیه‌ای از قصد خود برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله سخن گفته است که این موضع به زیان منافع ملت یمن خواهد بود و بر رنج و مشکلات آنها خواهد افزود؛ همچنین دسترسی به راه‌حل سیاسی با هدف پایان دادن به درد و رنج سی میلیون یمنی که در شرایط جنگ و محاصره، فقر و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار به سر می‌برند را بی نتیجه خواهد گذاشت.
 
الراعی در پایان بر اقدام فوری جهانی برای توقف جنگ ظالمانه علیه ملت یمن و پایان محاصره این کشور تأکید کرد.
 
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، دوشنبه هفته جاری از تصمیم این کشور برای تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت:  «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم». این موضوع با واکنش گسترده یمنی‌ها و کشورهای مختلف جهان روبرو شد.
 
انتهای پیام

نظر شما