شناسهٔ خبر: 45110046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سازمان ملل آمریکا را به عقب‌نشینی از اقدام علیه انصارالله فراخواند

مسئول کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل با هشدار درباره پیامدهای درج نام جنبش انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی از آمریکا خواست تا از این تصمیم عقب‌نشینی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، «مارتین لوکوک»، مسؤول کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه از واشنگتن درخواست می‌کند تا از تصمیم خود برای درج نام جنبش انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی عقب نشینی کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با هشدار درباره اینکه این اقدام آمریکا یمن را به یک قحطی بزرگ که از 40 سال گذشته تاکنون سابقه نداشته دچار می کند، در شورای امنیت اعلام خواهد کرد که تصمیم آمریکا در صدور معافیت برای آژانس های کمک رسانی نمی تواند مانع از بروز گرسنگی و قحطی در یمن شود.

روز گذشته شورای عالی سیاسی یمن به عنوان بالاترین مقام اجرایی انصارالله تلاش های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا برای قرار دادن نام انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی را رد و محکوم کرد.

این شورا در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد، انصارالله یک مولفه بزرگ ملی برای یمن است که همه آزادگان یمنی برای محافظت از استقلال کشور در برابر تجاوزات ائتلاف جنگی عربی به سرکردگی عربستان سعودی و محاصره آمریکا، در این جنبش حضور دارند.

شورای عالی سیاسی یمن این اقدام آمریکا را ناتوانی و ضعف بارز دولت این کشور که در روزهای پایانی خود قرار دارد دانسته و به طور کلی این تصمیم را ناشی از ناامیدی و شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه قلمداد کرد.

این شورا درباره خطر ادامه این رویکرد ایالات متحده هشدار داده و خاطرنشان کرد، پیامدهای این اقدام تنها جنبه بشردوستانه در یمن را تحت تاثیر قرار نداده و روند سیاسی در جنگ را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

واشنگتن اخیرا اعلام کرده که در نظر دارد جنبش انصارالله یمن را وارد فهرست تروریسم خود خوانده‌اش کند.

انتهای پیام/

نظر شما