شناسهٔ خبر: 45109539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نامه رئیس پارلمان یمن به همتایان خود و اعتراض به تصمیم آمریکا علیه انصارالله

رئیس پارلمان یمن در صنعاءدر نامه‌هایی به همتایان خود در جهان ضمن اشاره به جنایات ائتلاف سعودی، تصریح کرد، تروریستی خواندن انصارالله توسط آمریکا در مسیر صلح در یمن سنگ‌اندازی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی الراعی» رئیس پارلمان یمن در صنعاء پیامی به تعدادی از رؤسای پارلمان‌ها در جهان فرستاد و در آن به جنگ علیه یمن و نیز تروریستی خواندن جنبش انصارالله توسط آمریکا پرداخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، از جمله کسانی که این نامه برای آنها فرستاده شد، عبارتند از: «دوآرته پاچکو» رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، «محمدرضا مجیدی» دبیرکل مجمع مجالس آسیاسی، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، «خالد بن هلال بن ناصر» رئیس مجلس شورای عمان، «مرزوق غانم» رئیس مجلس امت کویت، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و ...  .

الراعی در این نامه به جنایات ائتلاف سعودی-اماراتی علیه کودکان و زنان یمن در برابر چشم و گوش جهان و با رهبری آمریکا اشاره کرد، آمریکایی که در حال فروش سلاح‌های ممنوعه برای کشتار یمنی‌هاست.

وی افزود، بحران دولت کنونی آمریکا بر ملت‌هایی که با آن اختلاف دارند تأثیر منفی گذاشته و وزارت خارجه این کشور از قصد خود برای تروریستی اعلام کردن انصارالله سخن گفته است که این موضع بر رنج ملت یمن می‌افزاید و رویکردهای هدف‌دار برای تحقق صلح و دسترسی به راه‌حل سیاسی با هدف پایان رنج سی میلیون یمنی را بی نتیجه می‌گذارد.

الراعی در پایان اعلام کرد، این موضوع تحرک فوری جهانی برای توقف جنگ علیه یمن و محاصره این کشور را می‌طلبد.

دوشنبه پیش «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت:  «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم». این موضوع با واکنش گسترده یمنی‌ها و غیریمنی‌ها روبرو شد.

انتهای پیام/ص

نظر شما