شناسهٔ خبر: 45058879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رای‌گیری برای برکناری ترامپ به سه‌شنبه موکول شد

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نشست امروز، دوشنبه بند‌های استیضاح ترامپ را ارائه داده و طی آن رئیس جمهور آمریکا را متهم به تحریک به شورش کردند. از سوی دیگر در جلسه امروز، موضوع فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی مطرح شد که نمایندگان جمهوری‌خواه اعتراض خود را به موارد مطرح شده ابراز داشتند که در نتیجه آن، قرار شد رای‌گیری درباره فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی به جلسه صبح سه‌شنبه موکول شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی اعتراض نمایندگان جمهوری‌خواه، جلسه رای‌گیری فعال کردن متمم 25 قانون اساسی آمریکا در راستای برکناری ترامپ به جلسه صبح سه‌شنبه موکول شد.

به گزارش فارس، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نشست امروز، دوشنبه بندهای استیضاح ترامپ را ارائه داده و طی آن رئیس جمهور آمریکا را متهم به تحریک به شورش کردند.

در صورتی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رای آورد، وی نخستین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که در یک دوره، دو بار استیضاح می‌شود.

از سوی دیگر در جلسه امروز، موضوع فعال کردن متمم 25 قانون اساسی مطرح شد که نمایندگان جمهوری‌خواه اعتراض خود را به موارد مطرح شده ابراز داشتند که در نتیجه آن،‌ قرار شد رای‌گیری درباره فعال کردن متمم 25 قانون اساسی به جلسه صبح سه‌شنبه موکول شود.

روند برکناری ترامپ طبق متمم 25 قانون اساسی آمریکا به این شرح است: معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه باید از کنگره بخواهند که صلاحیت‌های رئیس جمهور را لغو کنند. پس از آن رئیس جمهور آمریکا 4 روز زمان دارد تا به آن اعتراض کرده و رد کند. پس از آن کنگره طی 21 روز برای حل اختلاف تلاش خواهد کرد و طی این مدت، معاون رئیس جمهور وظایف رئیس جمهور را در اختیار خواهد داشت. در صورتی که کنگره نتواند به توافقی درباره لغو صلاحیت‌های رئیس جمهور برسد، وی تمامی امتیازات و صلاحیت‌های خود را بدست خواهد آورد.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما