شناسهٔ خبر: 44961233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعدیل روشنایی 14 هزار چراغ معابر برای بهینه سازی مصرف در زمستان

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از تعدیل روشنایی و خاموش نمودن 14 هزارو 759 چراغ روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف برق در فصل زمستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید ساعدپناه اظهار کرد: خاموشی چراغ های معابر به صورت یک درمیان و در معابر اصلی شهری و جاده ها اجرا می شود و چراغ های روشنایی محلات شامل این طرح نمی باشد. با اجرای این طرح حدود 3 هزارو 107 کیلووات در بار شبکه صرفه جویی می شود.

ساعدپناه اظهارداشت: این طرح همزمان با سایر نقاط کشور در استان اجرا شده که تلاش می شود با تعدیل روشنایی معابر درون شهری مصرف برق زمستان کاهش یابد.

وی اضافه کرد: افزایش سرما در مناطق سردسیر کشور منجر به افزایش مصرف گاز و محدودیت در تامین سوخت نیروگاههای کشور شده است. درصورتی که مشترکین 10 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند مشکلی بابت تامین برق وجود نخواهد داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان، هدف از اجرای این طرح را صرفه جویی در مصرف برق و کاهش تولید نیروگاهها عنوان کرد و افزود: به دنبال کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی برای گرمایش منازل در اکثر نقاط کشور، طرح های متعددی در سراسر کشور اجرا شد که تعدیل چراغ های روشنایی معابردرون و برون شهری یکی از این طرح های اجرا شده است.

ساعدپناه یادآورشد:  با توجه به افزایش مصرف انرژی کشور به دلیل کاهش دمای هوا ، ضروری است مشترکان با رعایت اصول بهره وری انرژی و جلوگیری از مصارف مازاد، همراه خدمت گزاران خود در بخش تامین انرژی برق باشند.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما