شناسهٔ خبر: 44950778 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دریای طوفانی ناخدای لایق می‌سازد/ فراتر از سرمربی!

سرمربیان تیم‌های ملی بوکس، کاراته و تکواندو به منظور آماده سازی نمایندگان کشورمان برای حضور پربار در بازی‌های المپیک مسئولیت خطیری بر دوش خواهند داشت. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی در حال آماده سازی برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و بازی‌های المپیک توکیو هستند و در این بین نمایندگان رشته‌های رزمی کشورمان مطابق انتظار زیر ذره بین مسئولان ورزش خواهند بود.
 
تکواندو که همیشه گل سر سبد ایران در بازی‌های المپیک بوده مثل دوره‌های گذشته یکی از شانس‌های اصلی صید مدال است.

کاراته با یکی از بهترین سرمربیان تاریخ این رشته در حال آماده سازی برای کسب سومین سهمیه المپیک و درخشش در اولین و شاید تنها حضورش در این فستیوال معتبر جهانی خواهد بود.

هدایت تیم ملی بوکس هم برخلاف دوره‌های گذشته بر عهده سرشناس‌ترین چهره این روز‌های بوکس افتاده که تاکنون ۲ سهمیه ارزشمند کسب کرده و در جست و جوی سهمیه‌های بعدی است.
 
اما در این بین کار سرمربیان این تیم‌ها به شدت دشوار است، زیرا ویروس کرونا تمام برنامه‌های آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

*عسکری و دل بستن به لیگ

سرمربی بی‌حاشیه و کاربلد تکواندوی ایران تیمش را از طریق جدولی شبیه به جدول مندلیف صاحب دو سهمیه المپیک کرد. میرهاشم حسینی و آرمین هادی‌پور المپین‌های تکواندوی ایران هستند که پس از حضور در مسابقات مختلف توانستند از طریق رنکینگ سیستم جواز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کنند؛ این در حالی است که هنوز می‌توان به کسب سهمیه توسط سجاد مردانی هم نیم نگاهی داشت.

فریبرز عسکری که تمام برنامه‌هایش برای سال پیش از المپیک دچار تغییرات شد و حتی در برگزاری اردو‌های تیمش هم چند ماه وقفه ایجاد شد، برای حفظ آمادگی المپین‌هایش دلخوش به مسابقات لیگ است. چالش بزرگتر سرمربی تیم ملی اینجاست که ۴۵ روز پس از المپیک، رقابت‌های قهرمانی جهان را در پیش دارد و عملاً زمانی برای انتخاب نفرات منتخب اعزامی به این رقابت‌ها هم باقی نمی‌ماند.

با وجود اینکه تکواندو یکی از با برنامه‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تلقی می‌شود، اما سرمربی تیم ملی کار دشواری برای برآورده کردن توقعات خانواده بزرگ این رشته در بازی‌های المپیک خواهد داشت و باید از حداقل زمان پیش رو، حداکثر بهره را ببرد.

*آقای قابل اعتماد و توقعات بالا از کاراته
 
نتایج فوق‌العاده شاگردان هروی در سال‌های اخیر سبب شده تا جامعه کاراته و حتی مسئولان ورزشی به موفقیت‌های این رشته عادت کنند و از همین حالا می‌توان کاراته را شانس اصلی کسب مدال‌های خوشرنگ در المپیک توکیو دانست.

شهرام هروی که پس از سه قهرمانی متوالی جهان دیگر جایی برای انتقاد باقی نگذاشت حالا دو سهمیه المپیک هم کسب کرده و در حال تلاش برای کسب سومین سهمیه است.

ملی‌پوشان کاراته کشورمان که پیش از کرونا به طور مدام در رقابت‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند حالا حدود یکسال است در هیچ رویداد رسمی روی تاتامی نرفته‌اند و این چالش بزرگ هروی برای قرار دادن کاراته‌کا‌ها در شرایط مسابقه خواهد بود.

تاکنون بهمن عسگری حضورش در المپیک را قطعی کرده و از بین سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب هم یک نفر المپیکی خواهد شد. امیر مهدی‌زاده هم شانس کسب سهمیه المپیک را دارد، اما این امر میسر نخواهد شد مگر در پرتو ذکاوت و هوش بالای سیدشهرام هروی.

*استکی مرد روز‌های سخت
 
سرمربی نام آشنای بوکس ایران که همیشه مرد روز‌های سخت این رشته بوده تنها ۸ ماه پس از قبول هدایت تیم ملی، شاگردانش را عازم رقابت‌های گزینشی المپیک کرد و دو سهمیه ارزشمند توسط دانیال شه بخش و سیدشاهین موسوی را برای بوکس ایران به ارمغان آورد.

کسب نتایج درخشان مقابل بوکسور‌های قدرتمندی از ازبکستان، چین، کره جنوبی و مغولستان در این رقابت‌ها نوید بازگشت بوکس ایران به روز‌های خوبش را می‌داد و در حالی که قرار بود دو ماه پس از رقابت‌های اردن، مسابقات گزینشی المپیک در پاریس برگزار شود، ویروس کرونا این رقابت‌ها را بیش از یکسال به تعویق انداخت.

حالا بوکسور‌های کشورمان با حضور در تمرینات، برگزاری رقابت‌های درون اردویی و شاید یکی دو اردوی مشترک با سایر کشور‌ها باید خود را آماده حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک در خردادماه سال آینده کنند.

تمام این اتفاقات در حالی رخ خواهد داد که بوکس ایران تاکنون حتی یک مدال المپیک هم در تاریخ کسب نکرده، اما علیرضا استکی و کادرفنی خوبی که در کنارش دارد به قدری بی حاشیه و مسلط کار می‌کنند که حالا مسئولان ورزش نیم نگاهی هم به تاریخ سازی بوکس در المپیک توکیو دارند.

*وظایفی فراتر از سرمربی

در روز‌های بی پولی ورزش و دوری از مسابقات وظایف مربیان باتجربه‌ای مثل استکی، هروی و عسکری دوچندان خواهد بود. آن‌ها علاوه بر اینکه باید ورزشکاران را از نظر روحی و روانی، آمادگی جسمانی و فنی روی فرم نگه دارند، همزمان نباید اجازه دهند شاگردانشان دچار اضافه وزن شوند. در این میان این مربیان از اعتبار خود خرج کرده و برای تیمشان اردو‌هایی با امکانات بسیار خوب برپا می‌کنند و نشان داده‌اند وظایفی فراتر از سرمربی بر دوش دارند.

وضعیت این روز‌های سرمربیان تیم‌های بوکس، کاراته و تکواندو مصداق بارز این جمله است «دریای طوفانی، ناخدای لایق را می‌سازد». باید دید ناخدا‌های رشته‌های رزمی ایران از این چالش سختی که در پیش دارند به سلامت عبور می‌کنند و تاریخ‌ساز خواهند شد؟

انتهای پیام/

نظر شما